مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تندیس شهید آیت الله خمامی ساخته شود

تندیس شهید آیت الله خمامی ساخته شود

حجت الاسلام صادقی خمامی ساخت تندیس شهید «آیت‌الله محمد خمامی» در این شهر را ضروری دانست و گفت: این شهید مرجع تقلید مردم گیلان در عصر مشروطه بود.     به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت‌الاسلام مهدی صادقی ظهر امروز در ستاد هماهنگی بزرگداشت روز شهدا در محل بخشداری وصیتنامه چند شهید را قرائت کرد و […]

یکشنبه 7 ژوئن 2015 - 06:14

حجت الاسلام صادقی خمامی ساخت تندیس شهید «آیت‌الله محمد خمامی» در این شهر را ضروری دانست و گفت: این شهید مرجع تقلید مردم گیلان در عصر مشروطه بود.

 

 13921220000555_PhotoA.jpg (250×150)

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت‌الاسلام مهدی صادقی ظهر امروز در ستاد هماهنگی بزرگداشت روز شهدا در محل بخشداری وصیتنامه چند شهید را قرائت کرد و آنها را در پیشگاه الهی زنده خواند و اظهار کرد: در یادواره‌ شهدا باید کلام و یا سخنی از شهدا بیان شود.

این روحانی پژوهشگر، شهید آیت‌الله محمد خمامی را شهید مجتهد استان گیلان نامید و تصریح کرد: وی در انقلاب مشروطه از رهبران گیلان بود.

وی با اشاره به تهیه‌ تندیس دکتر چمساز «پزشک خیر خمامی»، گفت: معتقد هستم باید یک تندیس از شهید محمد خمامی و شخصیت استانی و کشوری تهیه شود.

صادقی با اشاره به اینکه جاده‌ رشت به قزوین با امضای آیت‌الله محمد خمامی احداث شد، خاطرنشان کرد: وی در سال ۱۲۰۰ قمری در شهر خمام به دنیا آمد اما یاد و نامی از او نیست.

وی از تدوین کتاب شهید خمامی خبر داد و یادآور شد: این شهید در خمام به دنیا آمد و خواندن و نوشتن را آموخت و پس از آن به رشت و نجف‌اشرف رفت، شهید خمامی دو بار ترور شد و برای بار دوم با خوراندن سم به شهادت رسید.

به گفته وی، پروفسور سمیعی نوه‌ دختری آیت‌الله خمامی محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله حاج ملا محمد خمامی مرجع تقلید مردم گیلان در عصر مشروطه بود، مزار این شهید به روایتی در قبرستان وادی‌السلام نجف اشرف واقع است.

رنگ ایمان بر خودش لازم می داند که این نکته را یادآوری کند که آقای «احمد سمیعی گیلانی»، «پدر علم ویرایش نوین ایران» و از چهره های ماندگار جمهور اسلامی، نوه دختری شهید آیت الله خمامی است ولی در این خبر، با پرفسور مجید سمیعی «جراح متخصص مغز و اعصاب» اشتباه شده است و پرفسور مجید سمیعی نسبتی با شهید آیت الله خمامی ندارد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo