مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
گزارش تصویری مراسم رونمایی از کتاب آیت الله خمامی در رشت

گزارش تصویری مراسم رونمایی از کتاب آیت الله خمامی در رشت

در این مراسم که یا قرائت قرآن و سخرانی حجت الاسلام مرتضی عبداللهی، از مؤلفان این کتاب آغار شد، از کتاب آیت‌ لله العظمی شهید حاج ملا محمد خمامی رونمایی شد. در ادامه این مراسم دکتر موسی حقانی از تاریخنگاران برجسته کشور سخرانی نمود. همچنین در این مراسم و رونمایی از کتاب استاد احمد سمیعی گیلانی، نوه ی دختری حاج ملا محمد خمامی، و نیز استاد دکتر مظفر نامدار، از اساتید برجسته تاریخنگاری در کشور، حضور داشتند.

جمعه 24 اکتبر 2014 - 06:38

در روز ۱ آبان ۱۳۹۳ مراسم رونمایی از کتاب «آیت الله العظمی شهید حاج ملامحمد خمامی، جریان مشروعه خواهی گیلان و رهبر آن در نهضت مشروطه» در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرای رشت انجام شد. این مراسم با سخنرانی دکتر موسی حقانی و با حضور استاد احمد سمیعی گیلانی (نوه آیت الله خمامی)، دکتر مظفر نامدار، حجت الاسلام احمدعلی احمدزاده، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی، حجت الاسلام محمود قاسمیان (امام جماعت مسجد جامع خمام)، حجت الاسلام مهدی صادقی، سردار سیدعلی آقازاده، سردار نظرعلی علیزاده و… برگزار شد.

این کتاب شرح زندگی آیت الله خمامی و علمای عصر مشروطه است و با نگاهی متفاوت به مشروطه گیلان نگریسته و برای اولین بار با رویکرد جریان اسلامی نهضت مشروطه و نقد جریان انگلیسی نگاشته شده، این کتاب نقطه عطفی در تاریخ گیلان است چرا که آغاز تاریخنگاری اسلامی در گیلان و پایان استبداد صد ساله تاریخنگاری سکولار گیلان است. نویسندگان کتاب میثم عبداللهی و محمد عبداللهی بوده و این کتاب توسط موسسه مطالعات مبارزت اسلامی گیلان و در ۴۸۰ صفحه تولید شد. این مراسم با همکاری مشترک موسسه رنگ ایمان و کتابفروشی میثاق (خاکریز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان) به مدیریت عبدالکریم علیزاده برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن آقای رضا جامکی، و اجرای آقای اسحاق اثری و سخرانی حجت الاسلام مرتضی عبداللهی، از مؤلفان این کتاب، آغار شد، سپس از کتاب آیت‌ لله العظمی شهید حاج ملا محمد خمامی رونمایی شد. در ادامه این مراسم دکتر موسی حقانی از تاریخنگاران برجسته کشور سخرانی نمود. همچنین در این مراسم و رونمایی از کتاب استاد احمد سمیعی گیلانی، نوه ی دختری حاج ملا محمد خمامی، و نیز استاد دکتر مظفر نامدار، از اساتید برجسته تاریخنگاری در کشور، حضور داشتند.

 

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo