مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
متن کامل وصیت نامه آیت الله شهید ربانی املشی+ سند

متن کامل وصیت نامه آیت الله شهید ربانی املشی+ سند

این وصیت بنده رو سیاه محمد مهدی ربانی املشی که با نهایت شرمندگی خدا را ملاقات می کند و در سراسر زندگی اش عمل خالص و مقبول سراغ ندارد. از همه بندگان خوب خدا مخصوصا مراد و عشقش، معلم و مربیش امام خمینی عزیز – روحی له الفداء – استدعا دارد از خدا بخواهند که با لطف عمیقش با این بنده مقصر عمل نماید

شنبه 5 مارس 2011 - 14:29

سم اللّه الرحمن الرحیم

« انّا للّه و انّا الیه راجعون»

این وصیت بنده رو سیاه محمد مهدی ربانی املشی که با نهایت شرمندگی خدا را ملاقات می کند و در سراسر زندگی اش عمل خالص و مقبول سراغ ندارد. از همه بندگان خوب خدا مخصوصا مراد و عشقش، معلم و مربیش امام خمینی عزیز – روحی له الفداء – استدعا دارد از خدا بخواهند که با لطف عمیقش با این بنده مقصر عمل نماید و مرا در زمره مؤمنین به خدا و پیامبر و ائمه اثنی عشر و پیرو خط ولایت قرار دهد.

فرزندان عزیزم! همه شما را به خدا می سپارم، امیدوارم خداوند مهربان یک آن شما را به خودتان وا مگذارد. وصیت می کنم شما را به تقوا و عمل خالص و عشق به حق. بکوشید تا از سبیل اللّه منحرف نشوید و در هر حال خدا را فراموش ننمایید. زندگی مادی، ما را فریب ندهد و از فضیلت و پاکی باز ندارد که این سفارش همه انبیاء و اولیاء است و عصاره مکتب آنهاست. عزیزانم! پدر را هرگز فراموش نکنید و برای او باقی الصالحات باشید.

تنها پسر عزیزم فتح الله حفظه الله را که به تقوا و فضیلت او ایمان دارم و از خداوند متعال می خواهم دائماً ایمان و اخلاص تو را قوی تر سازد وصی خود قرار دادم تا وظایف وصایت را به انجام رساند و کسری هایم را که قصوراً یا تقصیراً انجام نداده ام انجام دهم.

همسرم مرضیه خانم سعیدی در زندگی با من به هنگام گرفتاری ها و بلکه مواقع دیگر زحمات زیادی که وظیفه او نبود با عشق و علاقه تحمل نمود و کارهای زیادی که بر دوش من بود به انجام رسانید از همه تقصیرها و قصورهای زندگی از او طلب بخشش می کنم مطمئن هستم او مرا می بخشد وبرایم طلب مغفرت می کند. یک چهارم مایملک مختصری که دارم هر چه هست به او می دهم.

در خاتمه با تمام تواضع و شرمندگی به همه مسؤولین سفارش می کنم که خدای ناکرده از پیشرفت کارها، از فرامین الهی و تقوی و فضیلت و درستی منحرف نشوند و تصور نکنند که به این طریق می توانیم پیروز شویم. بدانند که تنها سلاح پیشرفت ما اتکاء به خدا و اطاعت از فرمان اوست و اگر در کارها رضای او را نادیده بگیریم این بهترین سلاح خویشتن را کند ساخته ایم و به همان اندازه به ثبات نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد نموده ایم. تنها با اسلام و تمسک به حبل اللّه پیروز می شویم و با تمسک به غیر آن هر چه باشد شکست می خوریم؛ چون که دیگران در تمسک به مسائل غیر خدایی از ما قوی تر و ما را یارای رقابت با آنان نیست. والسلام علی من اتبع علی الهدی و علی المؤمنین و علی اولادی و اخوانی و اقربائی و جیرانی و اثقائی و جمیع ذوی حقوقی.

۲۵ شوال ۱۴۰۱ – ۴ /۶ /۶۰

وصیت نامه دست نویس شهید آیت الله ربانی املش

وصیت نامه دست نویس شهید آیت الله ربانی املش

منبع: یاران امام به روایت اسناد ساواک، کتاب بیست و یکم، شرح مبارزات حضرت آیت الله شیخ مهدی ربانی املشی / مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات / اول/ ۱۳۸۰ / ص۴۷۴

ارسال دیدگاه

enemad-logo