مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۱ مرداد

تقویم تاریخ گیلان – ۱۱ مرداد

جمعه سیاه در مکه و حج خونین. در جریان حج تمتع هزاران حاجی ایرانی به انجام مراسم برائت از مشرکین پرداخته بودند. رژیم آل سعود که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برایش گران بود دستور داد که حجاج سرکوب شوند. با این دستور ماموران سعودی با سلاح های جنگی به مقابله با […]

شنبه 2 آگوست 2014 - 04:51

جمعه سیاه در مکه و حج خونین. در جریان حج تمتع هزاران حاجی ایرانی به انجام مراسم برائت از مشرکین پرداخته بودند. رژیم آل سعود که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برایش گران بود دستور داد که حجاج سرکوب شوند. با این دستور ماموران سعودی با سلاح های جنگی به مقابله با حجاج آمدند و در مکه مکرمه- که حرم امن الهی است- آنها را به خاک و خون کشیدند. حجاج گیلانی نیز در میان تظاهر کنندگان حضور داشتند و با دست خالی به مقابله با جنایت کاران سعودی پرداختند. شهدای گیلان در این واقعه به این شرح اند: از رشت سیدرضا اسدی، قربان بشگرد، مرتضی مسچیان و خانم اقدس استوار. از بندر انزلی رمضانعلی اسماعیلی، از صومعه سرا غلام‌رضا رحمانی، از آستارا علی اکبر کثیری، از هشتپر عباس مختاری. (۱۳۶۶ ش- ۶ ذی الحجه ۱۴۰۷ ق) (سایت صبح)

ارسال دیدگاه

enemad-logo