مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱ شهریور

تقویم تاریخ گیلان – ۱ شهریور

۱- نامه ساواک راجع به عناصر اخلالگر. ساواک کل کشور امروز نامه ای را برای دادگستری ارسال کرد و طی آن از روحانیون و عناصر اخلالگر و ناراحت شهرستان قم که در جهت ایجاد تشنج و تحریک مردم به شورش و بلوا فعالیت می کنند به نام برد. این افراد ۳۰ نفر بودند که هرکدام […]

شنبه 23 آگوست 2014 - 05:24

۱- نامه ساواک راجع به عناصر اخلالگر. ساواک کل کشور امروز نامه ای را برای دادگستری ارسال کرد و طی آن از روحانیون و عناصر اخلالگر و ناراحت شهرستان قم که در جهت ایجاد تشنج و تحریک مردم به شورش و بلوا فعالیت می کنند به نام برد. این افراد ۳۰ نفر بودند که هرکدام به جرم اقدام علیه امنیت ملی به سه سال تبعید محکوم شدند. نام سه نفر گیلانی در این بین به چشم می خورد: «آیت الله عباس محفوظی تبعید به گلپایگان، آیت الله مهدی ربانی املشی به فردوس، حجت الاسلام محمد جعفری گیلانی به کاشمر.» عده ای از این افراد هم به گیلان تبعید شدند: آیت الله محمد یزدی و آیت الله صادق خلخالی و حجت الاسلام واحد منتظری به رودبار، عبدالحمید مولانا و محمد موحدی کرمانی و محمد صادق کرباسچی به فومن. (۱۳۵۳ ش) (آیت الله محمدمهدی ربانی املشی به روایت اسناد ساواک، ص ۱۸۶٫)

۲- یوسف مرحبا در آستارا توسط عناصر تروریستی سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد واقع شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۰ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo