مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۰ شهریور

تقویم تاریخ گیلان – ۱۰ شهریور

۱- حجت الاسلام شهید سید صادق حبیب زاده امام جماعت فعال و مبارز «مسجد نقره دشت» رشت به وسیله منافقین ترور شد و به شهادت رسید. در این روز به مناسبت ترحیم شهیدان رجایی و باهنر در مسجد کاسه فروشان مجلس باشکوهی برپا بود و حجت الاسلام حبیب زاده سخنرانی این مراسم را به عهده […]

دوشنبه 1 سپتامبر 2014 - 05:36

۱- حجت الاسلام شهید سید صادق حبیب زاده امام جماعت فعال و مبارز «مسجد نقره دشت» رشت به وسیله منافقین ترور شد و به شهادت رسید. در این روز به مناسبت ترحیم شهیدان رجایی و باهنر در مسجد کاسه فروشان مجلس باشکوهی برپا بود و حجت الاسلام حبیب زاده سخنرانی این مراسم را به عهده داشت. پس از سخنرانی، نزدیک غروب بود که از مسجد کاسه فروشان برای اقامه نماز مغرب و عشا به سمت مسجد نقره دشت می رفت که منافقین جنایتکار قلب او را آماج کینه های خود قرار دادند. (۱۳۶۰ ش)

۲- آغاز عملیات کربلای ۲ که حضور لشکر قدس گیلان در آن عملیات بر همه آشکار شد. گیلان در این عملیات شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرد. حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) در اولین سالگرد این حماسه (۱ محرم ۱۴۰۸ ق- شهریور ۱۳۶۶ ش) فرمودند: «حماسه آفرینان لشکر قدس در کربلای ۲ کربلای دیگری آفریدند.» گیلان این سرداران بزرگ را در عملیات کربلای۲ تقدیم انقلاب کرد: حاج محمود قلی پور فرمانده ستاد لشکر ۱۶ قدس گیلان، حاج علی گلستانی جانشین ستاد لشکر و مسؤول پرسنلی لشکر قدس، غلامرضا قبادی مسؤول بسیج لشکر ۱۶ قدس، حسن رضوانخواه فرمانده گردان کمیل لشکر ۱۶ قدس، سید محمد محمد نژاد فرمانده لجستیک لشکر ۱۶ قدس و بسیاری شهدای دیگر. (۱۳۶۵ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo