مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - Wednesday 17 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ شهریور

تقویم تاریخ گیلان – ۱۵ شهریور

برگزاری کنگره بزرگداشت عالم بزرگ، شاعر وادیب قرن دوازدهم «شیخ محمد علی حزین لاهیجی» در لاهیجان. مراسم بزرگی برای گرامیداشت حزین لاهیجی شاعر قرن دوازدهم در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار شد. گفتنی است که برگزاری کنگره برای حزین لاهیجی، با پیشنهاد و تاکید رهبر معظم انقلاب انجام شد. برگزارکنندگان کنگره «فیاض لاهیجی» همشهری […]

شنبه 6 سپتامبر 2014 - 05:42

برگزاری کنگره بزرگداشت عالم بزرگ، شاعر وادیب قرن دوازدهم «شیخ محمد علی حزین لاهیجی» در لاهیجان. مراسم بزرگی برای گرامیداشت حزین لاهیجی شاعر قرن دوازدهم در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار شد. گفتنی است که برگزاری کنگره برای حزین لاهیجی، با پیشنهاد و تاکید رهبر معظم انقلاب انجام شد. برگزارکنندگان کنگره «فیاض لاهیجی» همشهری «حزین لاهیجی»، بعد از کنگره فیاض لاهیجی در تیر ۱۳۷۳ نزد رهبر معظم انقلاب رفتند و رهبری خطاب به آنان فرمودند الان: «نوبت دانشمند و شاعر کم نظیر، محمدعلی گیلانی معروف به حزین لاهیجی است که متاسفانه حتی همشهریانش او را خوب نمی شناسند. از این رو و به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و توجه دادن مردم به هویت فرهنگی و مذهبی خویش سزاور است از یک سو تذکره علمای لاهیجان تدوین گردد و از سوی دیگر کنگره این مرد بزرگ با معرفی آثار علمی و زندگی پرفراز و نشیب او برقرار شود.» (۱۳۷۵ ش) (فصلنامه مصباح، تابستان ۱۳۷۵، شمـ ۱۸، ص۱۸۵ / زادگاه من، ص۱۲۶-۱۲۷٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo