مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
معرفی کتاب خاطرات و اسناد حجت‌الاسلام جعفر شجونی

معرفی کتاب خاطرات و اسناد حجت‌الاسلام جعفر شجونی

تاریخ نشر : ۱۳۸۱ تیراژ : ۲۰۰۰ تعداد صفحه : ۵۶۰ نوبت چاپ : ۱ شابک : ۹۶۴-۵۷۱۲-۲۹-۷ رده دیویی : ۹۵۵.۰۸۴۰۹۲ نوع اثر : گردآوری زبان کتاب : فارسی قطع : وزیری جلد : شومیز محل نشر : تهران نویسنده : علیرضا اسماعیلی انتشارات: مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اینکه سالهای ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ […]

دوشنبه 7 جولای 2014 - 17:16

شجونی

تاریخ نشر : ۱۳۸۱
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۵۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۷۱۲-۲۹-۷
رده دیویی : ۹۵۵.۰۸۴۰۹۲
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : علیرضا اسماعیلی
انتشارات: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

با اینکه سالهای ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ را سرآغاز انقلاب اسلامی معرفی کردند اما در دو دهه پیش از آن وقایع و جریان های مهمی وجود داشت که به نوعی زمینه ساز نهضت اسلامی ایران بودند. حجهالاسلام جعفر شجونی در خاطرات خود، از نیمه دوم دهه بیست ، رخدادهای فوق الذکر را بیان می کند . رابطه ی مستقیم وی با شخصیتهایی چون آیت الله العظمی بروجردی ، حضرت امام خمینی (ره) ، نواب صفوی ، شهید بهشتی و ….. و فعالیتهای عمده ایشان در به ثمر رسیدن این انقلاب ، خاطرات ایشان را ِشآن و اعتبار ویژه ای می بخشد. در این کتاب خاطرات و زندگی‌نامه‌ی ‘جعفر شجونی’ همراه با تصاویری از وی آورده شده است. وی از روحانیون و مبارزان رژیم گذشته است که بارها به زندان افتاد. کتاب حاضر هم چنین مشتمل بر ۲۳۰ سند مربوط به وی است که دوره‌ی زمانی سوم بهمن ماه ۱۳۳۴ تا سوم آبان ماه ۱۳۵۷ را دربر می‌گیرد.

منبع: سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و وبلاگ حجت الاسلام شجونی

ارسال دیدگاه

enemad-logo