مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۲۵ بهمن

تقویم تاریخ گیلان – ۲۵ بهمن

۱- آیت الله شیخ جواد فومنی- از علمای مجاهد ساکن تهران- در مسجد نو به سخنرانی پرداخت و از عملکرد فرهنگیان انتقاد کرد. او بدون اشاره به نام شخص یا مقام مسئولی گفت: «چرا من و سایر علمای دینی امام زمان (عج) را در خواب نمی‌بینیم و کسی که با دختران لهستانی آمیزش و ارتباط […]

شنبه 14 فوریه 2015 - 00:51

۱- آیت الله شیخ جواد فومنی- از علمای مجاهد ساکن تهران- در مسجد نو به سخنرانی پرداخت و از عملکرد فرهنگیان انتقاد کرد. او بدون اشاره به نام شخص یا مقام مسئولی گفت: «چرا من و سایر علمای دینی امام زمان (عج) را در خواب نمی‌بینیم و کسی که با دختران لهستانی آمیزش و ارتباط دارد [آن حضرت] را در خواب می‌بیند.» در آن برهه زمانی، تقابل مستقیم با شاه از کارهای بسیار سخت و یا محال می نمود که تنها از عهده شخصیت شجاعی چون آیت الله فومنی بر می آمد. (۱۳۴۱ ش) (روزشمار سایت ۱۵ خرداد)

۲- رحمت هشدار محجوب از جوانان انقلابی رشت به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. (۱۳۶۴ ش) (سایت هابیلیان، شهدای ترور.)

۳- شهادت شهید سید جواد موسوی در فاو. شهید سیدجواد موسوی در جمعه بازار فومن در سال ۱۳۴۵ متولد شد. سیدجواد سرانجام در تاریخ بیست و پنجم دی‎ماه سال ۱۳۶۴ هجری شمسی در سن نوزده سالگی طی عملیات والفجر هشت و از گردان امام حسین علیه‎لسلام لشکر ۲۵ کربلا به‎عنوان خط‎شکن در منطقه عملیاتی اروندکنار حضور داشت که به‎واسطه اصابت گلوله و جراحات شدید از ناحیه پهلو، صورت و دست به جمع یاران کربلایی حضرت سیدالشهدا علیه‎السلام ملحق و به فیض عظیم شهادت نائل گردید. مزارش در محل زادگاهش قرار دارد و سال ها است که در سالروز شهادتش هزاران نفر از سراسر استان گیلان برای مراسم این شهید حاضر می شوند. اعتقاد مردم فومن و صومعه سرا به این شهید باعث شده که مشتاقان بسیاری برای زیارت مزارش به فومن بشتابند. (۱۳۶۴ ش) (سایت شهید سیدجواد موسوی)

۴- بمباران هوایی رشت توسط هواپیماهای عراقی و شهادت عده ای از مردم. هواپیماهای رژیم بعث عراق رشت را بمباران هوایی کردند و دو نقطه از این شهر مورد اصابت موشک قرار گرفت. در این بمباران هوایی در خیابان تختی، نبش کوچه بازدیدی نوجوانی به نام سیامک سعیدی به شهادت رسید. همچنین در خیابان سعدی، بلوار معلم (حسین آباد)، کوچه های طالقانی و کوچه آذین، کودکی به نام حسین اطمینان، نوجوانی به نام علی (آرش) اطمینان، صغری دارابی، لیلا درویش حقجو، محمد رودباری، حسن اسماعیل زاده، هادی اسماعیل زاده، اردشیر عباسی، میلاد حسنی، شهربانو شادمان و احمد عاشوری به شهادت رسیدند. (۱۳۶۵ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo