مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۳۰ بهمن

تقویم تاریخ گیلان – ۳۰ بهمن

۱- مرگ رضا روستا عضو کمیته مرکزی حزب توده در آلمان شرقی. او دبیر اول کمیته مرکزی حزب توده و عضو هیأت اجرایی فدراسیون سندیکایی جهانی کارگران نیز بود. وی متولد ۱۲۸۰ در رشت بود. در زمان نهضت جنگل جذب شوروی ها شد. سراسر  زندگی او را فراز و نشیب هایی از سازماندهی تشکیلات جهانی […]

پنج‌شنبه 19 فوریه 2015 - 00:59

۱- مرگ رضا روستا عضو کمیته مرکزی حزب توده در آلمان شرقی. او دبیر اول کمیته مرکزی حزب توده و عضو هیأت اجرایی فدراسیون سندیکایی جهانی کارگران نیز بود. وی متولد ۱۲۸۰ در رشت بود. در زمان نهضت جنگل جذب شوروی ها شد. سراسر  زندگی او را فراز و نشیب هایی از سازماندهی تشکیلات جهانی صلح گرفته تا تجارت خاویار و قاچاق اسلحه در بر گرفته است. او سال ها زندان و تبعید و تلاش را برای خدمت به بیگانه و خیانت به دین و وطن انجام داد. دخترش هما روستا در جوانی به ایران بازگشت و مسیر بازیگری را پیش گرفت و از بازیگران مطرح سینمای ایران به شمار می رود. (۱۳۴۶ ش) (چپ در ایران، رضا روستا به روایت اسناد ساواک، ص ۱۹و ۲۰۴؛ کژراهه، ص۲۸۵-۲۸۹٫)

۲- در این روز رئیس جمهور وقت، حضرت آیت الله خامنه ای به رشت سفر کردند. ایشان ابتدا از فرودگاه مستقیم به مهدیه رشت رفتند و با خانواده شهدا دیدار کردند. سپس به استادیوم شهید عضدی رفته و با عموم مردم گیلان دیدار کردند. انبوه جمعیت حاضر در استادیوم استقبال باشکوهی کردند. ایشان نیز سخنرانی جالب و مهیجی را ایراد کردند. ایشان بعد از نماز مغرب و عشا در جلسه ای با حضور روحانیت استان شرکت و برای آنها سخنرانی نمودند. (۱۳۶۴ ش) (یار صادق، ص۱۰۹٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo