مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
سیره حضرت معصومه (س) ، الگویی برای دفع دسیسه دشمنان

سیره حضرت معصومه (س) ، الگویی برای دفع دسیسه دشمنان

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: بانوان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) و درس گرفتن از سیره اخلاقی و علمی ایشان می‌توانند دسیسه‌های دشمنان را ناکام بگذارند.

دوشنبه 17 آگوست 2015 - 16:08

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در همایش ولادت حضرت معصومه (س) با تبریک روز دختر، اظهار کرد: وجود حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای پیروان اهل بیت (ع) به ویژه بانوان و دختران جهان تشیع است.

وی با اشاره به جایگاه و مقام بسیار رفیع آن حضرت در نزد خداوند و بزرگان دین، افزود: ارزش و احترام حضرت معصومه در نزد مراجع بزرگ به دلیل همین مقام و جایگاه ایشان است.

امام جمعه صومعه‌سرا به محل عبادت ۱۷ روزه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این محل در قم و به نام بیت‌النور معروف است.

وی با بیان اینکه عظمت این بانوی بزرگوار جهان اسلام همواره قابل توجه بوده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه بانویی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر بود.

صدیقی قم را مرکز و کانون نور و کشتی هدایت بسیاری از مسلمانان جهان برشمرد و ادامه داد: این امر نشان‌دهنده جایگاه ویژه آن بانوی گرامی اسلام است.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله بهجت با آن مقام رفیع و بلندش هر روز صبح با پای پیاده برای زیارت حرم مطهر فاطمه معصومه (س) به حرم ایشان می‌رفت و ادای احترام می‌کرد.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه جامعه ما اسلامی و مسلمان است، یادآور شد: یکی از اوصاف برجسته این بانوی بزرگوار عفت و حجاب ایشان بود که امروزه باید الگویی برای دختران و بانوان جامعه باشد.

وی به شرایط امروز جامعه و جنگ نرم دشمن علیه جوانان و بانوان جامعه اشاره کرد و متذکر شد: بانوان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س) در ابعاد مختلف و درس گرفتن از سیره اخلاقی و علمی ایشان می‌توانند دسیسه‌های دشمنان را ناکام بگذارند.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo