مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
نظرات مختلف سیاسی نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود

نظرات مختلف سیاسی نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود

امام جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: نظرات مختلف سیاسی در جامعه نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود.

یکشنبه 23 آگوست 2015 - 08:30

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد ساجدی بعد از ظهر امروز در مجمع عالی بسیج این شهرستان، اظهار کرد: سیاست‌گذاری در امور مساجد باید به‌گونه‌ای انجام شود که تمام برنامه‌های مساجد توسط مردم انجام شود.
وی، سهم عمده‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه دینی را مسایل فرهنگی دانست و افزود: سیاست‌گذاری فرهنگی ما در درون مساجد و از ناحیه پیروان مکتب اهل بیت (ع) بحث مهمی است.
امام جمعه آستانه‌اشرفیه، انسان‌ها را دارای سلایق خاص خواند و تصریح کرد: نظرات مختلف سیاسی در جامعه نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی دین، قرآن، پیامبر و مکتب اهل بیت یکی است باید با نگاه رحمت به یکدیگر توجه شود، ادامه داد: نباید به سمت رسمی کردن مسایل مساجد رویم و امام خمینی (ره) در این نوع مسایل سلوک داشت که می‌تواند چراغ راه ما باشد و باید فضایی ایجاد کنیم که انسان‌های مختلف و مفید انگیزه خدمت پیدا کنند.
ساجدی توجه به مسایل فرهنگی را اولویت جامعه خواند و خاطرنشان کرد: باید زمینه برای خدمت در حوزه فرهنگی برای افراد فراهم شود.
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد نیز در نشست مذکور حمایت، هدایت و نظارت را مبنای امور رسیدگی به مساجد نامید و گفت: مساجد باید برای اجرای برنامه‌های ستاد امور مساجد فعال شوند.
حجت‌الاسلام صباحی مدیریت‌ مساجد را مهم دانست و تصریح کرد: ستاد امور مساجد بر اساس ۱۶ شرح وظایف تعریف‌شده عمل می‌کند.
وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد را امری ضروری خواند و تصریح کرد: یکسان‌سازی مهر و تابلوهای مساجد شهرستان امری ضروری است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه هئیت امنای مساجد موروثی نیست، خاطرنشان کرد: باید بر اساس ابلاغ ستاد امور مساجد اعضای هیئت امنا به مدت سه سال کارهای امور مساجد را انجام دهند و بر اساس برنامه‌های ستاد حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo