مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۱ اسفند

تقویم تاریخ گیلان – ۱۱ اسفند

۱- درگذشت دکتر رضا مدنی گیلان شناس معاصر. دکتر رضا مدنی متولد ۱۳۲۲ بود. او در دانشگاه اشتوتگارت آلمان دکترای معماری خود را در سال ۱۳۶۴ گرفت. پایان نامه دکترای وی با عنوان «مسائل بومی و ساخار آن در گیلان» بود که با درجه بسیار عالی مورد تایید اساتید همان دانشگاه قرار گرفت. او علاقه […]

دوشنبه 2 مارس 2015 - 22:25

۱- درگذشت دکتر رضا مدنی گیلان شناس معاصر. دکتر رضا مدنی متولد ۱۳۲۲ بود. او در دانشگاه اشتوتگارت آلمان دکترای معماری خود را در سال ۱۳۶۴ گرفت. پایان نامه دکترای وی با عنوان «مسائل بومی و ساخار آن در گیلان» بود که با درجه بسیار عالی مورد تایید اساتید همان دانشگاه قرار گرفت. او علاقه بسیاری به تحقیق و پژوهش در عرصه گیلان داشت. کتاب فرمانروایان گیلان اثر رابینو از آثاری است که به همت او چاپ شد. از او مقالات متعددی در عرصه گیلان شناسی به یادگار مانده است. او بر اثر سرطان درگذشت. (۱۳۶۵ ش) (نامها و نامداران گیلان، ص۵۷۵٫)

۲- بمباران هوایی رشت توسط هواپیماهای عراقی. در این حمله هوایی پیربازار، روستای بیجار خاله، بعد از مدرسه ابتدائی بمباران شد. در این حمله هواپیمای دشمن با پرتاب ۳ راکت به این منطقه مسکونی  ۵ تن را به شهادت رساند و ۴ نفر را نیز مجروح کرد. گفتنی است که ۴ نفر از شهدای این واقعه از اعضای یک خانواده بودند: شهیدان غلامحسین و مهدی شاد، معصومه نظری. (۱۳۶۶ ش) (روزنامه جمهوری اسلامی، شمـ ۲۵۴۶، پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۶۶)

۳- حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدابراهیم رضایی راد، واعظ گیلانی و مدیرمسئول و صاحب امتیاز سابق نشریه نقش قلم و امام جماعت سابق مسجد گلشن رشت به رحمت ایزدی پیوست. نشریه ایشان از اولین نشریاتی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت نشر ارزش های اسلامی به وجود آمد و در این راه گام برداشت. مرحوم رضایی راد متولد سال ۱۳۰۴ در لنگرود و داماد حجت الاسلام صدرایی اشکوری مدیرمسئول مجله طلوع اسلام بود. رضایی راد از شاگردان امام خمینی و علامه طباطبایی در قم بود که سالها در رشت سکونت داشت و امامت جماعت مسجد گلشن رشت را بر عهده داشت. ایشان در سالهای پایانی عمر به دلیل کهولت از اقامه جماعت بازماند و به جای ایشان آیت الله سیدعلی حسینی از قم بازگشته و در مسجد گلشن به امامت جماعت می پردازند. پیکر مرحوم رضایی راد را بعد از اقامه نماز توسط آیت الله سیدمجتبی رودباری، با حضور جمعی از روحانیون و اهالی رسانه و مطبوعات، در سلیماندارب رشت دفن کردند. (۱۳۹۳ ش) (گیلان آنلاین- ایرنا- ایسنا)

ارسال دیدگاه

enemad-logo