مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
اهل بیت (ع) محور وحدت مسلمانان هستند

اهل بیت (ع) محور وحدت مسلمانان هستند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام ملت‌ها به برکت ائمه (ع) در کنار همدیگر قرار می‌گیرند گفت: اهل بیت (ع) محور وحدت مسلمانان هستند.

پنج‌شنبه 27 آگوست 2015 - 09:18

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله رضا رمضانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مسجد آفخرای این شهر با اشاره به اینکه پذیرفتن امامت (ع) یک نوع امنیت برای جامعه ایجاد می‌کند اظهار کرد: پیامبر (ص) کتاب خدا و ائمه (ع) را به عنوان امانت به مسلمانان سپرده است.
وی اهل بیت (ع) را محور وحدت مسلمانان عنوان کرد و افزود: تمام ملت‌ها به برکت ائمه (ع) در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و جامعه نظم پیدا می‌کند.
این مسئول با تأکید بر توجه به معنویت توسط انسان‌ها، بیان کرد: دین آمده، تا انسان با یک‌سری راه‌کارها به قرب اللهی برسد و نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر و … برای نزدیک شدن به خداوند است.
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان متذکر شد: در جامعه اسلامی مسلمانان امانت بزرگ ائمه (ع) را حفظ نکردند و در کنار قرآن قرار ندادند و در صداقت نسبت به ائمه (ع) کوتاهی کردند.
وی با اشاره به فرمان قرآن برای نجات مومنان، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید؛ تقوای الهی پیشه کنید و با صادقین باشید.
رمضانی به نقش‌آفرینی تقوا برای در کنار راستگویان قرار گرفتن اشاره کرد و گفت: در پذیرفتن خداوند صادق هستیم اما در مراتب شناخت نسبت به خدا کم و زیاد وجود دارد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، صداقت مطلق را آن‌چه مطابق با واقع است معنا کرد و یادآور شد: صداقت باید در تمام زمینه‌های عقاید، اخلاق، تبلیغ و تلقی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه تمام خباثت‌ها در یک خانه قرار گرفته و کلید آن دروغ است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه می‌خواهد اصلاح شود باید از فرد آغاز کنیم.
رمضانی، ائمه (ع) را در عقیده، اخلاق، و عمل مطابق با واقع و صادق خواند و اظهار کرد: از وظایف مهم اهل بیت (ع) تربیت نفوس است.
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی زمینه تربیت نفوس در جامعه اسلامی را فراهم کرد، بیان کرد: زندگینامه شهیدان قلی‌پور، املاکی و … نشان می‌دهد در رفتار خود صداقت داشتند.
وی ائمه (ع) را مایه افتخار مسلمانان عنوان کرد و افزود: رابطه با اهل بیت (ع) باید صادقانه باشد اما هنوز انقلاب درونی که صداقت مطلق در جامعه را ایجاد کند، واقع نشده است.
رمضانی همراه بودن با امام را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: رمز همراهی با امام شناخت دشمن است و امام رضا (ع) دوست و دشمن را به انسان شناسانده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: امام رضا (ع) عقل به عنوان رفیق و جهل را دشمن انسان معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه تدبیر، آینده‌نگری و دوراندیشی از نکته‌های مهم در زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: مردم باید از افرادی تبعیت کنند که دارای علم، تقوا و عقل باشند و ائمه این افراد هستند.
رمضانی بر اطاعت محض از ائمه (ع) تاکید کرد و گفت: ائمه (ع) از صادقین هستند و باید از آنها اطاعت کرد.
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، نزاع و کشمکش را حاشیه‌های زندگی عنوان کرد و یادآور شد: اختلاف در خانواده‌ها غوغا می‌کند و برای دوری از کشمکش‌ها باید به متن زندگی ائمه (ع) توجه کنیم.
وی با اشاره به اینکه از متن زندگی فاصله گرفتیم، اظهار کرد: اکنون به ظاهر زندگی چسبیدیم و باید از آن دوری کنیم و اگر این باور در متن زندگی باشد بهشت در این دنیا است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo