مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
برگزاری صبحگاه مردمی شهید حاج محمود قلی‌پور در رشت

برگزاری صبحگاه مردمی شهید حاج محمود قلی‌پور در رشت

رئیس ستاد یادواره سردار شهید قلی‌پور و شهدای عملیات کربلای ۲ از برگزاری صبحگاه مردمی شهید حاج محمود قلی‌پور هفتم شهریور ماه جاری در گلزار شهدای رشت خبر داد.

پنج‌شنبه 27 آگوست 2015 - 09:28

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدعلی حق‌بین در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: مراسم شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت شهید حاج محمود قلی‌پور در رشت برگزار می‌شود.
وی به تلاش شهید قلی‌پور در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تیزهوشی و ولایتمداری از برجستگی گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس بود و این موضوع در دوره‌های بعدی مشاهده می‌شود.
حق‌بین با بیان اینکه مردم گیلان برای حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نمره خوبی گرفتند، تصریح کرد: کمک‌های مردمی در قالب کاروان‌های ۴۰۰، ۵۰۰ و یک‌هزار کامیونی به جبهه‌ها با تلاش آیت‌الله احسان‌بخش در دوران دفاع مقدس فراموش شدنی نیست.
فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان، شهید قلی‌پور را دارای شاخص‌های ویژه خواند و بیان کرد: ایثارگری و ولایتمداری از شاخص‌های شهید قلی‌پور بود.
وی به حضور شهید قلی‌پور در عرصه دفاع مقدس از ابتدای جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نام شهید قلی‌پور در بیشتر عملیات‌ها در جمع فرماندهان مشاهده می‌شود و در عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید.
حق‌بین با اشاره به اینکه شهید قلی‌پور از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گیلان است، خاطرنشان کرد: شهید قلی‌پور به عنوان فرمانده و پرچم‌دار در بسیاری از عملیات‌ها علیه منافقین در جنگ جنگل شرکت کرد.
رئیس ستاد یادواره شهید قلی‌پور و شهدای عملیات کربلای ۲ به ورود شهید قلی‌پور به تیپ قدس در سال ۶۴ اشاره کرد و یادآور شد: شهید قلی‌پور به این نتیجه رسید تیپ قدس می‌تواند مبنای تشکیل لشکر در گیلان باشد و این ماموریت به او واگذار شد.
وی با بیان اینکه رزمندگان علاقه و اعتقاد بسیاری به شهید قلی‌پور داشتند، اظهار کرد: شهیدان املاکی و خوش‌سیرت نسبت به شهید قلی‌پور به عنوان فرمانده و بزرگ‌تر یاد کردند.
حق‌بین به عملیات والفجر۹ در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهید قلی‌پور در عملیات مذکور مسئولیت جمع‌آوری نیروهای گیلان و همچنین مسئولیت عملیات برون‌مرزی در عراق را به عهده داشت.
فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با اشاره به شهادت حاج محمود قلی‌پور در عملیات کربلای۲، بیان کرد: در عملیات مذکور تعداد ۱۹۸ نفر رزمنده گیلانی به شهادت رسیدند.
وی از برگزاری صبحگاه مردمی شهید حاج محمود قلی‌پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در هفتم شهریور ماه جاری در گلزار شهدای رشت خبر داد و تصریح کرد: یادواره شهید قلی‌پور و شهدای عملیات کربلای۲ ساعت ۱۶ دهم شهریور ماه جاری در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo