مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
ضرورت توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس

ضرورت توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس

امام جمعه اسالم بر ضرورت توجه به آموزش‌ مهارت‌های زندگی و مسائل معنوی و مذهبی در مدارس تاکید کرد.

چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 09:23

به گزارش خبرگزاری فارس از اسالم، حجت‌الاسلام اصغر جدایی در حاشیه افتتاح دبیرستان شهید مطهری این بخش در جمع مدیران تالش اظهار کرد: این مدرسه با همت بنیاد برکت و حمایت مقام معظم رهبری ساخته شده‌است.
وی مدرسه را محل ظهور استعدادها و کمالات ذاتی انسان دانست و افزود: مدرسه محل رشد، حرکت و آموزش مهارت‌های زندگی است.
امام جمعه اسالم مدرسه را محل تقویت و باروری استعدادها و شناخت نیروهای بیکران وجود بی‌نهایت انسان دانست و گفت: باز بودن در هر مدرسه‌ موجب بسته شدن در زندان می‌شود.
وی افتتاح دبیرستان مذکور در سالروز پیوند آسمانی علی (ع) و فاطمه (س) تصریح کرد: منطقی است تدابیری اندیشیده شود که دبیرستان شهید مطهری با دبیرستان‌های دیگر تفاوت آشکار دینی و معنوی داشته‌باشد.
جدایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دبیرستان شهید مطهری باید مومن‌تر باشند، خاطرنشان کرد: کادر و معلمان این دبیرستان باید فرهیخته‌تر و مذهبی‌تر باشند.
وی یکی از دغدغه‌های روحانیت و نیروی مومن و متعهد را حضور کمرنگ جوانان در نمازهای جماعت و مساجد دانست و یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن این دبیرستان در مجاورت مسجد، از مسئولان امر می‌خواهم که هفته‌ای یک بار با دانش‌آموزان در نماز جماعت مسجد شرکت کنند.
امام جمعه اسالم خاطرنشان کرد: بدون تردید دانش‌آموزی که هر هفته یک بار در مسجد نماز بخواند به تدریج با محیط معنوی و نورانی مسجد انس می‌گیرد و بعدها هر جا برود مسجد را خانه دوم خود می‌داند.
وی از تلاش دست‌اندرکاران مدرسه مذکور قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo