مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
۱۳ آبان تریبون ملت ایران در ابراز تنفر از آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا است

۱۳ آبان تریبون ملت ایران در ابراز تنفر از آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تشکیک‌هایی که توسط عده‌ای در شعار مرگ بر آمریکا ایجاد می‌شود نشان از فاصله گرفتن آنها از راه امام(ره) است، گفت: ۱۳ آبان تریبون ملت ایران برای ابراز تنفر از آمریکا است.

چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 17:53

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری  در جلسه تمهید مقدمات بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور سه پیوند دیرپا در سه مقطع تاریخی است.
وی ادامه داد: تبعید حضرت امام(ره) در سال ۱۳۴۲ به ترکیه موجب شد تا اقشار متدین نسبت به این اقدام رژیم دست‌نشانده آمریکا در ایران معترض شوند و جرقه‌های انقلاب اسلامی از همین زمان آغاز شود.
تقارن ۱۳ آبان با ماه محرم حرکت دینی و رسالت عظیم میراث‌داران عاشورا است
این مسئول دومین پیوند تاریخی در ۱۳ آبان را کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ عنوان کرد و افزود: حرکت آگاهانه این قشر بالنده کشورمان موجب زلزله عظیم در نظام پوسیده طاغوت شد و سوم نیز اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.
وی گفت: این سه حرکت بالنده یک نقطه اتکا داشت و آن هم تأسی و پیروی از آیین عاشورایی و رسالت زینبی که در پیوند با آرمان‌ها و پیام انقلاب اسلامی بود.
اشجری با اشاره به تقارن ۱۳ آبان در سال جاری با ماه محرم تصریح کرد: این تقارن یادآور حرکت دینی و رسالت عظیم میراث‌داران عاشورا است.
وی با بیان اینکه ۱۳ آبان پیوند نسل سوم انقلاب اسلامی با میراث جاودانه وحدت آگاهی و استکبارستیزی است، اضافه کرد: ملت ایران در سال‌های خفقان رژیم طاغوت نشان داد که دشمنی آنها با آمریکا محصول مقطعی خاص نیست بلکه سابقه‌ای دیرینه دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ معاصر نگاه شود کمتر حادثه تاریخی را پیدا می‌شود که در آن آمریکا نقش اصلی و بازیگر اصلی آن نباشد، آمریکا در منطقه منافع خود را در آشوب و تشنج می‌یابد از این رو به هر وسیله‌ای می‌خواهد بر کشورها مسلط شود.
رابطه دوستانه با شیطان بزرگ ساده‌لوحی است
وی اضافه کرد: این ساده لوحی است که با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کینه دیرینه آمریکا علیه مردم ایران عده‌ای بخواهند به رابطه دوستانه با شیطان بزرگ بیندیشند.
اشجری شعار مرگ بر آمریکا را نماد برائت از ظالمان و کفار خواند و افزود: این یک شعار سیاسی صرف نیست و شعار مرگ بر آمریکا نماد استکبارستیزی ملت ایران و تمام مظلومان جهان است.
وی گفت: شعار مرگ بر آمریکا نشان از زنده بودن ارزش‌های انقلاب و نهضت معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده و نشانه عدالت‌طلبی و مخالفت با سلطه‌جویی مستکبران عالم به‌ویژه آمریکای جنایتکار است.
این مسئول شعار مرگ بر آمریکا را یک فریضه و ذکر خواند و یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در سالگرد کشتار خونین مکه فرمودند «ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت است و باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین حتی از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم».
وی تصریح کرد: تشکیک‌هایی که توسط برخی افراد در شعار مرگ بر آمریکا ایجاد می‌شود نشان از فاصله گرفتن آنها از راه امام خمینی(ره) بوده و «مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین شعار مردم انقلابی ایران اسلامی است.
اشجری مرگ بر آمریکا را سنت حسنه شهیدان و تأکید آنها برای ادامه راه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ و اقتدار ملت‌ها است.
وی با اشاره به اینکه مرگ بر آمریکا، استقلال یک ملت برابر نظام سلطه است، اظهار کرد: اگر حضرت امام (ره) واژه شیطان بزرگ را برای آمریکا به‌کار بردند به عمق خباثت و شیطنت و توطئه‌های آن اشاره فرمودند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آمریکا هرگز با برنامه‌ها و اقدام‌های خود نمی‌تواند جای پا در ایران بیابد، خاطرنشان کرد: ملت ایران با کسانی که جاده صاف‌کن آمریکا باشند، بیگانه‌اند.
وی افزود: آمریکایی‌ها دریافته‌اند که برای ورود به کشورهایی که در آن جایگاهی ندارند باید تلاش کنند تا از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو و ژست دوستی، افراد متمایل به خود را شناسایی کنند.
۱۳ آبان تریبون ملت ایران برای ابراز تنفر از آمریکا است
به گفته اشجری، یکی از مهم‌ترین تریبون‌هایی که ملت ایران می‌تواند تنفر باطنی خود نسبت به آمریکا را نشان دهند، ۱۳ آبان بوده که یک شاخص برای استکبارستیزی است.
وی با بیان اینکه از آیات قرآن کریم آموخته‌ایم که استکبارستیزی پایانی ندارد، متذکر شد: حرکت ما در ۱۳ آبان امسال که با ایام محرم همراه است یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای نشان دادن خوی مبارزاتی حسینی و آگاهی‌بخشی زینبی ماست.
این مسئول ۱۳ آبان را تجلی همدلی و همزبانی ملت و دولت در شعار مرگ بر آمریکا عنوان کرد و یاداور شد: در روز ۱۳ آبان یکصدا اعلام می‌کنیم که هنوز انقلاب بر آرمان و ارزش‌های الهی خود پای می‌فشارد.
وی گفت: ملت ایران در ۱۳ آبان نشان می‌دهند که قرائت برخی‌ها از مذاکرات هسته‌ای به منزله تمام شدن خصومت با آمریکا خیال خامی بیش نیست و ملت ایران هرگز با آمریکا سازش نخواهد کرد زیرا آمریکا جرثومه فساد است.
اشجری تصریح کرد: کسانی که به عقب‌نشینی در برابر آمریکا می‌اندیشند همان افرادی هستند که فتنه‌های متوالی علیه انقلاب اسلامی را تدارک دیده‌اند.
وی با بیان اینکه مردم گیلان نشان می‌دهند که صلابت آنها در مبارزه با استکبار جهانی گسست‌ناپذیر و مقتدرانه است، یادآور شد: مردم گیلان در ۱۳ آبان امسال نشان می‌دهند که فرزندان عاشورایی و یاران خمینی کبیر هستند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo