مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
برنامه های هفته دفاع مقدس اوقاف و امور خیریه ماسال

برنامه های هفته دفاع مقدس اوقاف و امور خیریه ماسال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس این اداره را تشریح کرد.

دوشنبه 21 سپتامبر 2015 - 16:57

حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماسال با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین ملت ایران مانند نگینی تابناک تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اسلامی ایران در برابر تجاوز همه‌جانبه دشمنان اسلام در تاریخ افتخار‌آفرینی مبارزات حق‌طلبانه یک ملت فروزان است، تصریح کرد: پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح و ایمان بوده در سایه هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و موجب احیای ملت سازنده و نهضت بیداری در جهان شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) اوقاف گیلان با اشاره به اینکه دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی توانست معادلات جهانی معمول را بر هم بزند، تصریح کرد: دفاع مقدس تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب کرد و این حادثه عظیم بدون تردید در یاد ملت ایران می‌ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای می‌گذارد.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌آفرینی‌های ملت غیور ایران اسلامی دانست و گفت: رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع ستودنی است.

به گفته رحیمی هفته دفاع مقدس تجلیل از رزمندگان و نام‌آورانی است که بزرگ‌ترین حماسه‌های تاریخ معاصر را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

وی دوران دفاع مقدس را درخشان‌ترین برهه تاریخ معاصر ایران دانست و یادآور شد: رزمندگان در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس اوج ایثار و از خودگذشتگی را برای دفاع از دین و آیین و ایران اسلامی به نمایش گذاشتند که در این راستا رزمندگان و شهدا با توکل بر خدا، توسل بر ائمه و پیروی از ولایت شجاعانه در برابر دنیای استکبار ایستادند و حماسه عظیمی آفریدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماسال گرامیداشت دوران دفاع مقدس را حرکت در مسیر ولایت، آرمان‌های اصیل امام (ره) و شهدا دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی پاسداری از ارزش‌های نظام و انتقال آموزه‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان کشور است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز کانون توجهات بین‌المللی و مسلمان جهان شده و این عزت به برکت خون شهدا به دست آمده است.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های پایگاه مقاومت مذکور در ایام دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایجاد نمایشگاه فرهنگی و دفاعی در اداره کل، اداره‌های تابعه و بقاع متبرکه، برگزاری خاطره‌گویی راویان دفاع مقدس توسط یادگاران هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه‌ها است.

وی غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای مدفن در بقاع متبرکه استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، شرکت یکپارچه بسیجیان اوقاف گیلان در نماز جمعه سراسر استان، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزشی و … را از دیگر برنامه‌های پایگاه مذکور در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo