مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
گسترش فرهنگ نماز و قرآن راهکار مقابله با جنگ نرم است

گسترش فرهنگ نماز و قرآن راهکار مقابله با جنگ نرم است

رئیس عقیدتی‌‌ ـ‌ سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی نداجا ـ رشت گفت: گسترش فرهنگ نماز و قرآن راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

پنج‌شنبه 24 سپتامبر 2015 - 07:05

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری در مراسم انس با قرآن نیروهای مسلح مستقر در گیلان در مسجد ولی‌عصر (عج) مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت با گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس به‌ویژه هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: امروز روز عرفه و فردا عید قربان است و یاد شهدایی که در چنین ایامی خود قربانی شدند گرامی‌ نگه می‌داریم.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه ما یک شعار داشتیم و تابع رهبری و ضد دشمن بودیم، تصریح کرد: توانستیم هشت سال دفاع مقدس را برای تاریخ ملت ترسیم کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه همه ما سرباز ولایت و اسلام و کشور هستیم، خاطرنشان کرد: همه فدایی رهبر هستیم و امروز اختصاص به سربازان دارد که سهم بزرگی در دفاع هشت ساله داشتند.
وی ادامه داد: بهترین جوانان در بهترین زمان خود دوران سربازی را طی می‌کنند و شهدای زیادی در لباس سربازی تقدیم نظام و انقلاب شدند و امروز جهانیان می‌دانند که ما هنوز پیرو راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم، شهدایی که جان خود را از دست دادند تا ما شرافت و عزت خود را از دست ندهیم.
باقری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس نخستین جنگی بود که حتی یک وجب از خاک مقدس کشور به دشمن داده نشد، یادآور شد: امروز به همین دلیل سربلند هستیم.
وی با اشاره به اینکه دنیا می‌داند ما آغازگر جنگ تحمیلی نبودیم، خاطرنشان کرد: تاریخ به ما گفته که آغازگر جنگ نباشیم و می‌بینیم جوانان زیادی علاقه دارند جا پای شهدا بگذارند.
رئیس عقیدتی‌‌ ـ‌ سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی نداجا ـ رشت شهدا را الگوی جوانان خواند و گفت: از این شهدا شهید علم‌الهدی و شهید بابایی هستند که در روز عرفه به عرفان رسیدند.
وی با بیان اینکه زمانی جنگ سخت مطرح بود، یادآور شد: امروز جنگ نرم مطرح است و در آن زمان جوانان و شهدا به وظایف خود عمل کردند و امروز وظیفه ما مقابله با جنگ نرم دشمن است که هر منزل و شهر ما را مورد تهاجم قرار داده است.
باقری وظیفه نظامی را مقابله با جنگ نرم دشمن خواند و خاطرنشان کرد: این جنگ همه‌جانبه و شبیخون است و در جنگ سخت کسی که آسیب می‌دید شهید و یا مجروح می‌شد و امروز آسیب‌دیده جنگ نرم موجب ننگ ماست.
وی توسل به اهل بیت‌(ع)، قرآن و نماز را کلید مقابله با جنگ نرم دانست و متذکر شد: اگر از رهبر تبعیت نکنیم به طور یقین آسیب‌پذیر خواهیم شد و بیشتر مسئولان در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده‌اند.
این مسئول گسترش فرهنگ نماز را راهکاری برای مقابله با جنگ نرم دشمن در راستای فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گزارش فارس، در مراسم مذکور نمایندگانی از سپاه، انتظامی، نظامی و… در محفل انس با قرآن به قرائت این کتاب آسمانی پرداختند و در پایان سه نفر برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی سربازان نیروهای مسلح مستقر در گیلان تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo