مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday 16 Apr 2024
محتوا
حضور ۲۲۰ زن جهادگر گیلانی در دوران دفاع مقدس

حضور ۲۲۰ زن جهادگر گیلانی در دوران دفاع مقدس

دکتر مظفر نامدار، مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر گیلان از حضور ۲۲۰ زن جهادگر گیلانی در دوران دفاع مقدس خبر داد.

سه‌شنبه 29 سپتامبر 2015 - 10:40

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، دکتر مظفر نامدار در جریان برگزاری همایش گردهمایی خواهران ایثارگر جهاد گیلان در این شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نبود، کمتر از آنها نیز نبوده‌است.
وی با اشاره به اینکه زنان ما در دفاع مقدس و مبارزه با دشمن از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نکردند، افزود: گیلان از معدود استان‌هایی بوده که در دوران دفاع مقدس زنان جهادگر و داوطلب را با محوریت خانواده آیت‌الله جنیدی برای کارهای تدارکاتی و تبلیغاتی به جبهه‌ها اعزام می‌کرد.
این استاد دانشگاه تعداد زنان اعزامی گیلان به جبهه‌های مقدس را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: در همایش مذکور ۷۰ نفر از زنان جهاد گیلانی با هدف بیان خاطرات و انتقال روحیه ایثار، شجاعت و شهادت به نسل جدید مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه تمام ملت ایران مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستند، افزود: زنان ما با تربیت فرزندانی رزمنده موجب توفیق در دوران هشت سال دفاع مقدس شدند.
نامدار با تصریح بر اینکه در دوران دفاع مقدس بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ جهادگر از گیلان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ۸۴ شهید و ۶۸۵ جانباز و مجروح از جهادگران گیلانی بودند.
وی دفاع مقدس را از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برابر تجاوز وحشیانه دشمن جانانه ایستادند و از مرزهای میهن اسلامی، عزت و آبروی کشور دلاورانه دفاع کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه رشادت‌های جوانان برومند این کشور در دفاع مقدس انقلاب و نظام را بیمه کرد، افزود: امروز اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
وی حفظ فرهنگ شهادت را وظیفه تمام مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های شهدایی است که در پای درخت انقلاب ریخته شده‌است.
نامدار به تبعیت از ولایت فقیه را مود تاکید قرار داد و یادآور شد: امروز باید پشت سر رهبری باشیم تا توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی خنثی شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo