مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
حیات جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است

حیات جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: حیات و زنده بودن جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار جهانی است.

سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 10:40

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان این شهرستان اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه یادآور سه رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی به تبعید امام خمینی(ره) توسط رژیم طاغوت در سال ۴۲ اشاره کرد و افزود: ۱۳ آبان سال ۵۷ جمعی از دانش‌آموزان توسط رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

اشجری با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان ماه سال ۵۸، بیان کرد: سه عامل مذکور موجب شد مجلس دوره سوم شورای اسلامی ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به برگزاری مراسم ۱۳ آبان ماه هم‌زمان با عاشوری حسینی (ع) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان روز چهارشنبه مصادف با ۲۱ ماه محرم برگزار می‌شود و این امر فرصت مناسبی برای پیوند زدن انقلاب اسلامی با انقلاب حسینی (ع) است.

وی خواستار بیان مشترکات دو انقلاب مذکور برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان شد و تصریح کرد: استکبارستیزی برگرفته از آیات قرآنی است.

اشجری با بیان اینکه پیامبران برگزیده اللهی در مقابل طاغوتیان زمان خود ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نماد استکبارستیزی در آمریکا متبلور است بنابراین شعار «مرگ بر آمریکا» نماد استکبارستیزی ملت ایران محسوب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان  شعار «مرگ بر آمریکا» را برائت از ظالمان و حمایت از مظلومان خواند و یادآور شد: شعار «مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین شعار مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی است.

وی حیات و زنده بودن جمهوری اسلامی را در گرو مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه امسال باید پر شورتر و پر حرارت‌تر با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شود.

اشجری با اشاره به اینکه مردم ایران با درایت مقام معظم رهبری اجازه نفوذ آمریکا به کشور را نمی‌دهند، بیان کرد: در مدت ۶ ماه امسال مقام معظم رهبری ۷۰ مرتبه از کلمه «نفوذ» استفاده کردند و این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ستاد گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: ستاد مذکور چهار هدف را دنبال می‌کند و شش رویکرد دارد.

وی سازماندهی و برنامه‌ریزی برگزاری مراسم و اقدام‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای روز مبارزه با استکبار جهانی را نخستین هدف ستاد گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: ارتقای آگاهی و شناخت مردم به‌ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در ایران، منطقه خلیج فارس و در تمام جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی با تاکید بر ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا دومین هدف ستاد مذکور است.

اشجری خواستار ایجاد زمینه بهره‌مندی حداکثری جبهه حق از تمام ظرفیت‌های حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی انسان‌های شریف و با کرامت ایران اسلامی و جهان در مبارزه با کفر جهانی و استکبارگران عالم شد و گفت: برگزاری با شکوه‌تر راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه با توجه به شرایط کنونی تقابل استکبار با انقلاب و ایران اسلامی چهارمین هدف ستاد گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر توجه ویژه به مسئله «نفوذ» به عنوان هدف محوری استکبار علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: اثبات استکبار آمریکا از طریق جنایت این کشور نسبت به ملت ایران و جهان اسلامی از رویکردهای ستاد مذکور است.

وی زمینه‌سازی برای ظهور و نمایاندن ظرفیت‌های ضداستکباری مردم و نخبگان را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله رویکردهای ستاد گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

اشجری استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هنر در مقابله با استکبار را مهم توصیف کرد و گفت: زمینه‌سازی و سازماندهی حضور و نظارت عظیم ملت بیدار و آگاه و همچنین استکبارستیزی در مراسم محوری ۱۳ آبان از دیگر رویکردهای ستاد مذکور است.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo