مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تجمع بزرگ عاشورائیان لاهیجان برگزار شد

تجمع بزرگ عاشورائیان لاهیجان برگزار شد

همزمان با شب هفتم ماه محرم سومین تجمع بزرگ عاشورائیان با حضور پرشور و باشکوه مردم عزادار و سوگوار شهرستان لاهیجان به صورت متمرکز ما بین میدان وحدت تا انقلاب این شهر برگزار شد.

پنج‌شنبه 22 اکتبر 2015 - 07:51

به گزارش۸دی، همزمان با شب هفتم ماه محرم سومین تجمع بزرگ عاشورائیان لاهیجان سه شنبه، ۲۸ مهرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ما بین میدان وحدت تا انقلاب این شهر برگزار شد.
این مراسم با همکاری ستاد برگزاری تجمع عاشورائیان لاهیجان با همکاری جمعی از ادارات و نهادها برگزار و به‌صورت زنده از شبکه استانی گیلان نیز پخش شد.

در این تجمع مردمی که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و هیئت های مذهبی در آن حضور داشتند، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان با گویش گیلکی به نوحه‌خوانی پرداختند.

اشک‌های مادران در کنار سینه زنی فرزندان نوجوان و جوان، از مهم‌ترین جلوه‌های این آئین معنوی در شهرستان لاهیجان بود.

عزاداری مردم لاهیجان در شب تاسوعا و ظهر عاشورای حسینی نیز ادامه می‌یابد و مردم این شهرستان با حضور در دستجات عزاداری، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo