مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
دانلود کتاب فریاد مظلوم ۵- اوضاع سیاسی مذهبی گیلان

دانلود کتاب فریاد مظلوم ۵- اوضاع سیاسی مذهبی گیلان

شهید ابوالحسن کریمی

این کتاب که پنجمین کتاب از سری کتابهای فریاد مظلوم است، به بیان پاره ای از وقایع و اتفاقات گیلان در نخستین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد. ویژگی متمایز این کتاب نسبت به شماره های قبل، آن است که آقای محمدجواد کریمی ـ برادر بزرگوار شهید کریمی ـ توضیحات و تحقیقات بیشتری را در پاورقی صفحات برای روشن شدن اصل مطالب در کتاب گنجانده است.

شنبه 26 مارس 2016 - 09:18

میثم عبدالهی

این کتاب که پنجمین و آخرین کتاب از سری کتابهای فریاد مظلوم است، به بیان پاره ای از وقایع و اتفاقات گیلان در نخستین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد. ویژگی متمایز این کتاب نسبت به شماره های قبل، آن است که آقای محمدجواد کریمی ـ برادر بزرگوار شهید کریمی ـ توضیحات و تحقیقات بیشتری را در پاورقی صفحات برای روشن شدن اصل مطالب در کتاب گنجانده است.

faryademazloom5

همچنین عناوین و اهم مطالب مطرح شده در این کتاب هنوز هم از نکات مهم و کلیدی مورد بحث در مجامع انقلابی و میان نیروهای ارزشی نظام است.

عناوین و سرفصلهای این کتاب بدین شرح است: استان گیلان و آفاق فرهنکی و اعتقادی آن، تسلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای انحراف ایدئولوژیک انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی و تشدید مواضع منفی گروههای ضد اسلامی، سوء استفاده گروهکها از ساده اندیشان، تعویض استاندار و ادامه تحریکات ضد انقلابیون، تسامح و عدم قاطعیت دادسراها و دادگاههای انقلاب منطقه، انتصاب دادستان کل انقلاب استان از سوی آیت الله قدوسی، دلایل ناکامی گروهکها، اقدامات جدید فرصت طلبان برای ترور شخصیت مسئولین انقلابی استان، بازتابها و پیامدهای توقیف دو تن از قضات منطقه، برخورد ناصواب و جانبدارانه نماینده اعزامی بازرسی کل کشور.

کتاب «اوضاع سیاسی، مذهبی گیلان» در پاییز سال ۱۳۷۶ در ۲۰۰۰ نسخه به چاپ رسید.

نسخه تایپی این کتاب به خاطر کثرت اغلاط چاپی، نیاز به ویرایش مجدد داشت که این زحمت را برادر بزرگوار شهید جناب آقای محمدجواد کریمی متحمل شدند که با سپاس از ایشان به خاطر زحماتی که برای انتشار این ۵ شماره فریاد مظلوم کشیدند. رنگ ایمان نیز توضیحاتی را در پاورقی درج کرده است و نیز در خلال متن کلماتی که اضافه کرده ایم را داخل علامت [ ] قرار دادیم. 

در نسخه پی دی اف برای حفظ اصالت کتاب، عینا تصویر صفحات کتاب را درج کردیم و تغییری ایجاد نکردیم جز اینکه فهرست مطالب دو بار در ابتدای کتاب تکرار شده بود که یک بارش را حذف کردیم.

دانلود فایل WORD با حجم ۹۳۶ کیلوبایت

دانلود فای۷ل PDF با حجم ۱۰٫۵ مگابایت

سایر کتابچه های فریاد مظلوم را می توانید در قسمت کتابخانه سایت رنگ ایمان و نیز در لینک های زیر می توانید ببینید و دانلود کنید:
فریاد مظلوم ۱- متن سخنرانی مهمی از شهید کریمی

فریاد مظلوم ۲- هشدارهای امام علی به جامعه انقلابی

فریاد مظلوم ۳- جلوه گاه درد

فریاد مظلوم ۴- استوانه های یقین

ارسال دیدگاه

enemad-logo