مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهید کریمی بهترین مسیر زندگی را انتخاب کرد محمدجواد کریمی در مسجد سلیمانداراب رشت

شهید کریمی بهترین مسیر زندگی را انتخاب کرد

محمدجواد کریمی در شب ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ در مراسم سالروز شهادت سجاده‌نشین مسلخ عشق سردار حزب‌الله گیلان شهید «حاج شیخ ابوالحسن کریمی» در مسجد سلیمانداراب رشت به ارواح پرفتوح شهدای گیلان به‌ویژه میرزا کوچک جنگلی و حاج شیخ ابوالحسن کریمی که برای اسلام جانفشانی کردند، درود فرستاد و …

یکشنبه 3 آوریل 2016 - 23:48

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد کریمی در شب ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ در مراسم سالروز شهادت سجاده‌نشین مسلخ عشق سردار حزب‌الله گیلان شهید «حاج شیخ ابوالحسن کریمی» در مسجد سلیمانداراب رشت به ارواح پرفتوح شهدای گیلان به‌ویژه میرزا کوچک جنگلی و حاج شیخ ابوالحسن کریمی که برای اسلام جانفشانی کردند، درود فرستاد.

وی با بیان اینکه علی (ع) فرمود اجر مجاهد در راه خدا برابر با انسانی است که در عین قدرت عفت داشته باشد، اظهار کرد: خداوند جان‌ها و مال‌های مومنان را در مقابل بهشت خریداری کرده است.

برادر شهید کریمی با اشاره به اینکه مجاهدان در راه خدا می‌جنگیدند و کشته می‌شوند، گفت: موضوع شهادت در راه خدا مسئله بسیار مهمی بوده زیرا انسان به‌راحتی از مال خود نمی‌گذرد چه برسد به جان.

وی ادامه داد: شهید در شب قدر الهی بهترین مسیر را انتخاب کرده و در این راه حرکت می‌کند و آنها که راه شهدا را ادامه می‌دهند پایداری در این مسیر بسیار مشکل است.

کریمی عفاف را به معنای باز ایستادن از حرام و پارسایی کردن و غلبه بر شهوت دانست و تصریح کرد: مدت ۳۰ سال از شهادت ابوالحسن کریمی گذشته و ۱۹ فروردین سال ۵۹ شهید کریمی به عنوان دادستان گیلان منصوب شد.

مراسم شهید کریمی در رشت در روز۱۲فروردین۱۳۹۵

وی عظمت شهید کریمی را تنها به دادستانی و فرمانداری لاهیجان ندانست و افزود: شهید کریمی به حلال و حرام دقت می‌کرد.

برادر شهید کریمی اضافه کرد: عدالت، امانت و امانتداری، عفاف و حجاب باقی می‌ماند و آنها که در این مسیر حرکت می‌کنند جاودان می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها با همدیگر متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: عفت در موارد مختلف مهم بوده و قلب و مبدأ حقایق که خداوند است، باقی می‌ماند.

کریمی شهید کریمی را اهل خمس خواند و یادآور شد: شهید کریمی شرع را رعایت می‌کرد و انسان پاک‌چشم و پاک‌دامن نزد خداوند عزیز است.

وی با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار انسان‌هاست، گفت: شیطان به دنبال گمراهی انسان‌هاست و ما باید تابع خدا و قرآن باشیم.

برادر شهید کریمی یادآور شد: انسانی که در عین توانستن عفاف داشته باشد حبیب خداوند می‌شود و انسان مومن در برابر خداوند خود را پاسخگو می‌داند.

وی اظهار کرد: تمام ارزش‌های والا در اسلام و سیره ائمه (ع) وجود دارد و انسان‌ها در این مکتب کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

کریمی به کمرنگ شدن عدالت و آفت فساد در جامعه اشاره کرد و افزود: مطالبه مردم فراتر از رنگ‌ها و جریان‌های عدالت‌طلبی است.

وی با تصریح بر اینکه اصولگرای واقعی امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای ما هستند، گفت: این بزرگواران محکم پای ارزش‌ها ایستادند.

کریمی از جمله مطالبه‌های مردم را کارآمدی در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و متذکر شد: جایی برای تسویه حساب جناحی نیست و مردم با هیچ جریانی عقد اخوت نبسته‌اند و اگر شایستگی داشته باشیم از امداد الهی بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه شهید کریمی انسانی سالم بود و سلامت نفس داشت، خاطرنشان کرد: تمام مردم این ویژگی شهید کریمی را قبول دارند که اسیر نفس نشد و آنچه از اسلام می‌دانست به آن عمل می‌کرد.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo