مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهید کریمی شخصیتی باصلابت، مقاوم و مواج بود + تصاویر دکتر سید ابوالحسن مخزن‌موسوی در مراسم شهید کریمی در مسجد جامع لاهیجان

شهید کریمی شخصیتی باصلابت، مقاوم و مواج بود + تصاویر

دکتر مخزن موسوی درس گرفتن از راه و مکتب شهید کریمی را ضرورت خواند و گفت: شهید کریمی شخصیتی باصلابت، مقاوم و مواج بود و عرصه‌های ایستادگی و مبارزه برای او تنوع بسیاری داشت و در صحنه‌های مختلف حضور تکلیف‌مدار خود را نشان می‌داد.

دوشنبه 4 آوریل 2016 - 00:06

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سید ابوالحسن مخزن‌ موسوی دقایقی پیش در مراسم سالروز شهادت ابوالحسن کریمی دادستان اسبق گیلان در مسجد جامع این شهر شهید کریمی را مخلص دانست و اظهار کرد: این مراسم برای آشنایی نسل جوان با ویژگی‌های بارز شهید کریمی است.

وی با بیان اینکه همه مدیون خون شهدا هستیم، افزود: ما نیازمند شهدا بوده و به برکت وجود آنها از امنیت و آرامش برخوردار هستیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ایران کشوری امن و تأمین‌کننده امنیت کشورهای همسایه خود است، گفت: این امر به دلیل شهادت‌‌طلبی کشور است.

وی شناخت آرمان شهدا و اهداف آنها به نسل جوان و امروز جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: جوهر شهادت ایستادگی است و این مسئله دشمن را می‌ترساند.

مخزن‌موسوی با اشاره به اینکه شهدا ایستادند تا به شهادت نایل آمدند، یادآور شد: شهید کریمی چنین شخصیتی بود.

وی با بیان اینکه اراده انسان باید طبق خواست خداوند باشد، خاطرنشان کرد: شهید با خدا معامله می‌کند یعنی خودش را نمی‌بیند و خدا را می‌بیند و اراده خدا را بر اراده خود غالب می‌کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) شهید کریمی را بی‌قرار ارزش‌ها دانست و افزود: شهدا زنده هستند و در مقابل عظمت آنها احساس حقارت می‌کنیم.

وی درس گرفتن از راه و مکتب شهید کریمی را ضرورت خواند و گفت: شهید کریمی شخصیتی باصلابت، مقاوم و مواج بود و عرصه‌های ایستادگی و مبارزه برای او تنوع بسیاری داشت و در صحنه‌های مختلف حضور تکلیف‌مدار خود را نشان می‌داد.

مخزن‌موسوی با اشاره به اینکه انفجار تروریستی در اروپا وحشتی در این قاره ایجاد کرد، ادامه داد: در این بین ایران کشوری امن محسوب می‌شود که به دلیل جو عظیم ایستادگی و استقامت است و باید آن را قدر بدانیم.

وی شرط نخست ایستادگی را ایمان نامید و اظهار کرد: افراد با ایمان خط نگه‌دار هستند و این سنت الهی است و اگر می‌خواهیم به صلاح و رستگاری برسیم باید روی این خط حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) با تصریح بر اینکه ایستادگی با اراده الهی موجب از بین رفتن ترس می‌شود، یادآور شد: این موضوع جامعه را بیمه می‌کند و افراد با ایمان مطیع امر الهی هستند.

شهدا تسلیم محض اراده خداوند بودند

وی به جمله شهید کریمی که گفته بود «بنا نیست ما بمانیم و ارزش‌ها برود بلکه قرار است ما برویم و ارزش‌ها بماند» اشاره کرد و ادامه داد: شهدا تسلیم محض اراده الهی بودند.

مخزن‌موسوی با اشاره به اینکه شهدا به عهد خود با خدا عمل کردند و ذره‌ای تردید نکردند، افزود: باب شهدا بسته نشده و ایمان، رعایت حدود الهی و استقامت از ویژگی‌ شهدا است.

وی اضافه کرد: مسلمان سالک در راه خداست تا به خدا نزدیک‌تر شود و صداقت باید در دل، زبان و عمل هماهنگ بوده و مومن در خط و برخط باشد.

این مسئول شهدا را جزو افراد با ایمان خواند و با اشاره به اهمیت امر ولایت، گفت: سلوک الهی بدون ولایت اهل بیت (ع) امکانپذیر نیست.

مخزن‌موسوی خط انتظار برای ظهور را از دیگر موارد مهم در ایستادگی دانست و افزود: مومن باید منتظر حقیقی باشد و این امر با ارتقای درونی و بیرونی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاریخ دو قطبی بودن مطرح بود، خاطرنشان کرد: قطب حق و باطل همواره وجود داشت و میانه معنا و مفهوم ندارد بنابراین تا وقتی از ارزش‌های تا پای جان دفاع می‌کنیم دشمن داریم و هر جا عقب‌نشینی کنیم دشمن جلو می‌آید.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) انسجام و ترویج ارزش‌ها را راه مقابله با دشمن دانست و تصریح کرد: برای ایستادگی‌های ارزشی به نیرو نیاز داریم و شهید کریمی سردار حزب‌الله گیلان است و امروز به امثال این شهید نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن فرمود در برابر دشمن باید خود را تجهیز کنیم، گفت: سخنان مقام معظم رهبری یک هشدار بود که فرمودند شنیده شده کسانی گفته‌اند نیاز به گفت‌وگو داریم و احتیاجی به موشک نیست.

خاکریز نبرد با دشمن به سوریه و یمن کشیده شده است

مخزن‌موسوی تحقق توانمندی دفاعی ایران اسلامی را به برکت ایستادگی ملت آن عنوان کرد و یادآور شد: اگر امروز می‌بینیم در ایران جنگ نیست به این دلیل بوده که خاکریزهای جنگ عقب رفته است.

وی با تصریح بر اینکه خاکریز نبرد و مقابله با دشمن به سوریه و یمن کشیده شده است، خاطرنشان کرد: به برکت شهدا و ایستادگی ملت و مراسم‌های شهدا رویش‌های بسیاری داریم و امروز جوانان از نسل نخست انقلاب نیز انقلابی‌تر هستند و باید آنها را رشد و ارتقا دهیم.

این مسئول اضافه کرد: دشمن از جنگ نظامی نتوانست نتیجه بگیرد و جنگ فرهنگی را آغاز کرد و تلاش می‌کنند محتوا را از جامعه اسلامی بگیرند.

به گفته وی، دشمن پس از جنگ برنامه‌ریزی فرهنگی را آغاز کرده تا حکومت دینی را سرنگون کند و می‌خواهد جامعه را از درون متلاشی کند.

مخزن‌موسوی یکی از برنامه‌های دشمن را ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی ذکر کرد و گفت: کارآمدی نظام باید در دستور کار قرار گیرد و بر این اساس دین دنیای مردم را تامین می‌کند.

پیشرفت موشکی ایران تحقق شعار «ما می‌توانیم» است/ نیازمند مجلس مقتدر هستیم

وی افزود: اسلام مدعی است دین ابتدا برای آباد کردن دنیاست و این امر تحقق‌پذیر بوده و پیشرفت موشکی در راستای «ما می‌توانیم» محقق شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) اقتدار مجلس را به نیروهای حزب‌الهی، ارزش و توانمند دانست و متذکر شد: نیازمند مجلس مقتدر هستیم.

وی ویژگی مجلس را شناخت احکام دین نامید و خاطرنشان کرد: مجلس باید به احکام دین ملتزم بوده و متخصص باشد.

مخزن‌موسوی اظهار کرد: از رحمت خداوند دور است کسی که برای رسیدن به ریاست تلاش می‌کند و علی (ع) فرمود هیچ حاکمی نمی‌تواند حکم خداوند را اجرا کند مگر آنها که سازش‌کار و همدست مفسدان و دنبال مطامع شخصی خود نباشند، اگر اینگونه افراد در رأس نباشند جامعه درست می‌شود.

گفتنی است که دکتر سید ابوالحسن مخزن‌ موسوی رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) برادر شهید سید محمدتقی مخزن موسوی فرمانده وقت سپاه رودبار است که در سال ۱۳۶۱ به دست منافقین ترور شده و به شهادت رسید. 

سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۰ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۱ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۲ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۴ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۷ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۸ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۹ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۱۹ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۲۰ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۲۱ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۲۵ سی-امین-سالگردشهیدابوالحسن-کریمیلاهیجان-۲۶- در لاهیجان در روز۱۳فروردین۱۳۹۵

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  اسفندیار نوروزی
    2016/04/12 - 16:30

    ویژگی مهم سخنرانی جناب مخزن موسوی این بود که بسیار منسجم و هدفمند از الف شروع و به ی ختم کردند و روح مطلب را به شنونده الغا نمودند.

    پاسخ
enemad-logo