مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
آرش سیگارچی کیست؟+ تصاویر

آرش سیگارچی کیست؟+ تصاویر

سیگارچی متولد ۱۳۵۷ در رشت است و بعد از رفتن از ایران در سال ۸۵، طبق معمول بیشتر روزنامه‌نگاران خارج شده از کشور، مدت یک سال در وب‌سایت ضدانقلاب «روزآنلاین» به کارآموزی مشغول بود، بلافاصله جذب «صدای آمریکا» معروف به VOA شد و مزد سال‌ها زحمت در راه رسیدن به محبوب را گرفت.

چهارشنبه 14 سپتامبر 2016 - 10:00

مهدی نقیبی
آرش سیگارچی (۱۰)

آرش سیگارچی در کنار جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا – این تصویر را جورج بوش برای آرش سیگارچی امضا کرده و زیر آن نوشته است:

تقدیم به آرش سیگارچی همراه با بهترین آرزوها برایش. [امضا:] جورج بوش.

آرش سیگارچی، متولد ۱۳۵۷ در رشت است. در سال ۱۳۷۵ مرتکب دو فقره سرقت (سرقت اسباب و اثاثیه و طلاهای منزل فردی به نام محمد جواد ثنایی و سرقت قالپاق های اتومبیل فردی به نام محمد نقی مهرورز) شده است. وی همچنین پیش از این سابقه ارتباط نامشروع با یکی از اهالی منطقه گلسار رشت را داشته که در ارتباط با این جرائم توسط نیروهای انتظامی استان گیلان بازداشت می شود.

او کار ژورنالیستی خود را با خبرنگاری در نشریات ورزشی محلی آغاز کرد و به گفته خودش، کار جدی خبرنگاریش از مجله ورزشی «گام» آغاز شد. سیگارچی در دوران دانشجویی در تهران برای روزنامه‌های اصلاح‌طلب گزارش تهیه می‌کرد و در سال ۱۳۷۹ به گیلان برگشت و سردبیر روزنامه‌ «گیلان امروز» شد. این روزنامه هنوز در رشت منتشر می شود و مشی اصلاح طلبی را دنبال می کند.

آرش سیگارچی (۱۵

لوگوی روزنامه گیلان امروز

او با افراد ناسالم ارتباط برقرار کرده و از آنها تاثیر پذیرفت همچون افشین پرتو که در دبیرستان، شاگرد تاریخش بوده و نیز نمونه خوان یکی از کتاب های افشین پرتو شده بود. سیگارچی همزمان وبلاگی به نام «پنجره التهاب» را راه‌اندازی کرد که به قول خودش مطالبی که قابلیت چاپ در روزنامه را نداشت، در آن منتشر می‌کرد. او در این وبلاگ به تکرار ادعاهای رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب خارج‌نشین علیه جمهوری اسلامی می‌پرداخت و بعدها به‌سبب سیاه‌نمایی در این وبلاگ، پس از خروج از کشور، جوایز متعددی از دولت‌های غربی دریافت کرد.

آرش سیگارچی (۱۱)

آرش سیگارچی در واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید

آنچه که نام سیگارچی را نخستین بار مطرح کرد، پرونده‌ای موسوم به «وبلاگ نویسان» در سال ۸۳ بود. او به همراه چند وبلاگ‌نویس دیگر، به جرم اقدام علیه امنیت ملی به ۱۴ سال زندان محکوم شد که البته در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال کاهش یافت. او با کمک شماری از دوستان روزنامه‌نگار خود، با هوچی‌گری و خبرسازی‌های دروغین درباره شکنجه‌شدن در زندان جمهوری اسلامی، مقدمات پناهندگی خود به آمریکا را فراهم کرد. حتی این شایعه مطرح شد که در زندان دهان او را دوختند!. بعدتر معلوم شد که به دلیل ابتلا به سرطان دهان او مورد جراحی قرار گرفت، و به همین علت هم از زندان آزاد شد و مورد عفو قرار گرفت.

آرش سیگارچی (۹)

آرش سیگارچی در کنار اکبر گنجی ضد انقلاب فراری

«آرش سیگارچی» نمونه عیان روزنامه‌نگارانی است که بت ذهنیشان غرب و به ویژه ایالات متحده است. آن‌ها سال‌ها در راه رسیدن به قبله آمال خود، آمریکا، مشق کردند و برای این که راه و جایی در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور برایشان باز کند و در نهایت به وصال زندگی در غرب برسند، چند سالی به طور خزنده، تبلیغات منفی و مخرب رسانه‌های غربی را مستقیم یا غیرمستقیم در مطبوعات داخلی پوشش می‌دادند. وقتی سیگارچی و همفکران او توسط نیروهای امنیتی کشور دستگیر شدند، به واقع در ته دل راضی بودند که مزد چند سال مقدمه‌چینی خود را گرفته‌اند، و با سابقه زندانی که برایشان ایجاد شده، جای پای محکمی در رسانه‌های آن سوی آب‌ها پید کرده‌اند.

آرش سیگارچی (۲)

آرش سیگارچی در کنار مسعود بهنود از اساتید برجسته دوره های روزنامه نگاری به ضدانقلابهای فراری

سیگارچی که بعد از رفتن از ایران در سال ۸۵، طبق معمول بیشتر روزنامه‌نگاران خارج شده از کشور، مدت یک سال در وب‌سایت ضدانقلاب «روزآنلاین» به کارآموزی مشغول بود، بلافاصله جذب «صدای آمریکا» معروف به VOA شد و مزد سال‌ها زحمت در راه رسیدن به محبوب را گرفت.

آرش سیگارچی (۸)

آرش سیگارچی در شبکه تلویزیونی صدای آمریکا معروف به VOA

«آرش سیگارچی» در ایام فتنه ۸۸، به شدت در زمینه تحریک فتنه‌گران به حضور خیابانی مشغول بود و با باز گذاشتن تلفن‌های این شبکه ضدانقلاب به روی فتنه‌گران، به بهانه پوشش لحظه به لحظه تجمعات، خط دولت آمریکا برای براندازی را پیگیری می‌کرد. وی به عنوان گوینده خبر و خبرنگار تلویزیون صدای آمریکا مشغول به کار است.

آرش سیگارچی (۶)

آرش سیگارچی در شبکه تلویزیونی صدای آمریکا معروف به VOA

اما خدمات متعدد او به رسانه دولت آمریکا سود چندانی برایش نداشت و در زندگی شخصی‌اش هم موفق نبود. به‌طوری که چند ماه پیش پس از فشارهای بسیاری که به همسرش آورد، در نهایت او را ناچار به متارکه و طلاق کرد و اکنون به‌تنهایی در خانه کوچک خود در حاشیه شهر واشینگتون، از راه خیانت به آرمان‌های کشور خود روزگار می‌گذراند.

در حقیقت، «آرش سیگارچی» تنها برای اینکه به خیال خود به مردم و نظام کشورش دهن‌کجی کند، تنها گوشه‌هایی از خود واقعی خویش را عیان می‌کند. شاید یادآوری این مطلب خالی از فایده نباشد که سیگارچی یکی از فعا‌ل‌ترین خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان خارجی، در پوشش اخبار مرتبط با همجنس‌بازی و دفاع از حقوق! همجنس‌بازان است. بسامد گزارش‌های او در این باره به قدری بالاست که لاجرم مخاطب دچار این احساس می‌شود که همجنس‌بازی و اصولا مطالب جنسی بخشی از وسواس فکری اوست.

 

 

 

منابع: سایت جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ / فیس بوک آرش سیگارچی/ آرشیو موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  امیر
    2018/06/10 - 18:13

    خدا به همه چیز اگاه هست .واو ارحم الراحمین است.

    پاسخ
  2. نویسنده دیدگاه:  حسن
    2022/05/1 - 12:16

    چه دلپذیراست

    اینکه گناهانمان پیدا نیستند

    وگرنه مجبور بودیم

    هر روز خودمان را پاک بشوییم

    شاید هم می بایست زیر باران زندگی می کردیم

    و باز دلپذیر و نیکوست اینکه دروغهایمان

    شکل مان را دگرگون نمی کنند

    چون در اینصورت حتی یک لحظه همدیگر را به یاد نمی آوردیم

    خدای رحیم ، تو را به خاطر این همه مهربانی ات سپاس.

    پاسخ
enemad-logo