مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
عده ای فقط دنبال آشوب هستند … نگاهی بر اتفاقات صورت گرفته پیرامون سخنان حجت الاسلام دکتر رفیعی

عده ای فقط دنبال آشوب هستند …

حجت الاسلام مقداد داداشی
بلوایی که امروز در رشت در حال وقوع است و صحبتهای عده ای نان به نرخ روز خور، و برگزاری تجمع و تهدید و… داستانی دیگر است که دنبال یک بهانه هستند برای برپایی آشوب، آشوبی که ضعفهای سرشار برخی مسئولین امر در گیلان را در این هیاهو پنهان میکند و باعث میشود فرصت طلبان از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

شنبه 11 ژوئن 2016 - 01:20

حجت الاسلام مقداد داداشی

«در ایام رحلت امام در گیلان بودم که برخی خیابان هایش با اروپا فرقی نداشت. برخی با بی حجابی محض و لباس های نیمه عریان در خیابان حضور داشتند، چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟ ۱۰ درصد کنترلی که نیروی انتظامی روی کمربند و سرعت و… دارد را روی حجاب بگذارد. دولت فرهنگ را در کشور رها کرده است و این مسئله بسیار خطرناک است.» این سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی بود، انسان بزرگواری که همواره در کلامش صدق، صفا و دلسوزی وجود داشته و دارد.

اما بلوایی که امروز در رشت در حال وقوع است و صحبتهای عده ای نان به نرخ روز خور، و برگزاری تجمع و تهدید و… داستانی دیگر است که دنبال یک بهانه هستند برای برپایی آشوب، آشوبی که ضعفهای سرشار برخی مسئولین امر در گیلان را در این هیاهو پنهان میکند و باعث میشود فرصت طلبان از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

واقعا کجای مطلب ایشان دال بر توهین به مردم گیلان است؟ کجای مطلبشان نادیده گرفتن فرهنگ غنی گذشتگان گیلان است؟ کجای کلامشان دلالت بر تفریح در کنار دریا داشت؟ اساسا کجای صحبتشان دروغ بود؟ این سوال ها و ده ها سوال دیگر که به ذهن می رسد، تنها یک نتیجه در اختیار انسان قرار می دهد و آن اینکه این گونه سوالها و ایجاد تنش ها تنها به یک هدف انجام میشود و آن شانه خالی کردن از مسئولیت است.

فلذا تذکر این چند مطلب را لازم میدانم:

۱_اگرچه همه این هیاهوها بی جهت و باطل است اما با این حال از جناب استاد دکتر رفیعی انتظار می رود در چنین مواردی که می تواند ایجاد تنش کند جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنند.

۲_اگر با انصاف به سخنان ایشان نگاه شود این نکته به دست می آید که که ایشان ابداً توهین به مردم گیلان نکرده اند، فلذا از مردم عزیز سرزمینم تقاضا دارم مثل همیشه با دانش و آگاهی قدم بردارند و از عده ای منفعت طلب پیروی نکنند.

۳_آقایانی که رگ گردن گلفت کرده و تهدید می کنند، کمی در مقابل اذهان عمومی پاسخگوی نقصان اعمال خود باشند، چرا وقتی کمر مردم گیلان در اقتصاد و واردات چای و برنج شکست، حرفی نزدند؟ وقتی خط تولید کارخانه های گیلان یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده شد و کارگران گیلانی و خانواده هایشان به فقر کشیده شدند صدایشان در نیامد؟ چرا وقتی محرومیت در شهرهای گیلان هرروز بالاتر رفت فریاد نزدند؟ چرا وقتی همه ی دلسوزان متدین گیلانی از اوضاع نابسامان فرهنگ، از گسترش اعتیاد و رواج طلاق در گیلان شکوایه می کنند آقایان نماینده و مسئول صدایشان در نمی آید؟ وقتی آیت الله قربانی بعنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به ستوه آمدند و به شماها در تریبون رسمی دستور دادند که «امر به معروف و نهی از منکر» را جدی بگیرید، چرا صدای لبیک شما در نیامد؟ آیا ایشان هم گیلان را نمیشناسند؟ با این پرسشها به وضوح آشکار می شود که اتفاق دقیقا این است که این جنجال ها، تهدیدها و فرافکنی ها تنها وسیله ای برای پوشاندن ضعفهای بی شمار شما آقایان نماینده و مسئول است، و یک عوام فریبی و حرکت پوپولیستی است برای ایجاد محبوبیت کاذب برای خودتان. هیهات! فردای قیامت چطور جواب شهدا را میدهید؟ شمایی که از شهدای مدافع حرم دم میزنید، کجا با اینها دم خور بوده اید؟ کدامشان با شما یار بوده اند؟ کدامشان دلشاد از رفتارهای شما بوده اند؟ آیا آنها از بی خیالی ها و سهل انگاری های شما در مسائل مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد، همواره دل خون نبوده اند و اگر در راه دفاع از حریم تشیع به فیض عظیم شهادت نمی رسیدند امروز همه آنها در مقابلتان سینه ستبر می کردند. پس از این به بعد کمی حیا کرده و از رفقای خون به جگر شده ی ما اینقدر ذکر نام نکنید، خواهشا اینقدر به اسم رفقای شهیدمان نان تان را چرب تر نکنید.

۴_از دادستان محترم دادگاه ویژه روحانیت گیلان بعنوان مدعی العموم انتظار می رود، در خصوص هتاکی انجام شده به روحانی ارزشمند حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، توسط آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که در بیانیه رسمی منتشره در خبرگزاری ها، به ایشان القاب ناشایستی را نسبت داده اند رسیدگی کنند تا هر انسانی جرئت نکند با سخنانی سست و بی بنیان و با ذکر کلماتی توهین آمیز اینگونه متعرض جایگاه رفیع یک روحانی سرشناس در کشور شود.

۵_از مردم شریف، غیور، مهربان و فهیم استانم خواهشمندم وسیله پیشرفت این مسئولین ضعیف و کم کار را فراهم نکنند و با شرکت نکردن در تجمع های احتمالی و با دامن نزدن به حواشی مانند همیشه درک بالایشان را به نمایش بگذارند.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  ناشناس
    2016/06/11 - 07:43

    خدا راه راست را به سمت شما کج کند که جز توجیه آن عبارات سخیف کار دیگری بلد نیستید

    پاسخ
    • نویسنده دیدگاه:  من
      2016/06/15 - 01:55

      خداوند به شما ذره ای انصاف، عقل و منطق بدهد

      پاسخ
  2. نویسنده دیدگاه:  خواننده
    2016/06/11 - 12:37

    باید از این حضرات پرسید که چگونه به خودتان جرئت داده اید و به یک روحانی محترم اینچنین توهین می کنید؟ آیا توهین های شما به همه خوب و گل و بلبل است. ایجاد تنش و بحران در فضای گیلان کاری است که صددرصد اشتباه است و اینگونه بر طبل اختلافات قومیتی می کوبید. از مصونیت قضایی که برای نمایندگان مجلس وجود دارد نهایت سوءاستفاده را می کنید، آیا گمان نمی کنید که در پیشگاه خدا هیچ مصونیتی نیست و اگر در همین چند روز و چند ماه سخنان اشتباهی گفتید و تاوان ندادید، در آن دنیا خدا برای تان بهتر از اینها را تدارک دیده است.

    پاسخ
enemad-logo