مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
مگر رشتی‌ها مى ‏گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ + فیلم سخنرانى امام خمینی (ره) در سال 1358

مگر رشتی‌ها مى ‏گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ + فیلم

اینها از تمدن این را مى ‏خواهند. اینها از آزادى این را مى ‏خواهند! آزادى غربى مى‏ خواهند. و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توى دریا یا بروند توى نمى ‏دانم جاهاى دیگر شنا کنند! این تمدنى است که آقایان مى‏ خواهند!

یکشنبه 26 ژوئن 2016 - 00:16

قسمتی از سخنرانى تکان دهنده امام خمینی (ره) در جمع طلاب مدرسه فیضیه قم که در آن با اشاره به فساد دوران طاغوت، تصریح کرده اند که دیگر این مسائل نباید تکرار گردد. ایشان در این سخنان که در روز ۷ تیر ۱۳۵۸ در قم انجام شده است به مردم رشت و مردم بندر انزلی نیز اشاره می کنند. متن بخشی از سخنان امام از این قرار است که فیلمش را در لینک زیر می توانید دانلود کنید و ببینید و متنش را در زیر بخوانید:

از اینجا دانلود کنید

اسلام جلوى‏ شهوات را مى ‏گیرد؛ اسلام نمى ‏گذارد که لخت بروند توى این دریاها شنا کنند. پوستشان را مى‏ کند! با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بیایند توى شهرها! مثل کارهایى که در زمان طاغوت مى ‏شد. همچو کارى اگر بشود، پوستشان را مردم مى ‏کنند. مسلمانند مردم. نمى ‏گذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توى دریا بریزند و به جان هم بیفتند. «تمدن» اینها این است! اینها از تمدن این را مى ‏خواهند. اینها از آزادى این را مى ‏خواهند! آزادى غربى مى‏ خواهند. و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توى دریا [یا] بروند توى- نمى ‏دانم- جاهاى دیگر شنا کنند! این تمدنى است که آقایان مى‏ خواهند!

این تمدنى است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد، که بعد از اینکه مى ‏رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور لخت و همان طور لخت مى‏ آمدند توى شهر! مردم هم جرأت نمى‏ کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزى بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد. و دولت هم معین کرد. البته دولت [به‏] طورى که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم.

اگر نگیرند، مردم مى‏ گیرند. مگر مازندرانیها مى ‏گذارند یا رشتیها مى ‏گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوى ‏اى‏ها [= اهالی بندر انزلی] مُرده ‏اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر مى ‏گذارند اینها را؟ 

منبع: صحیفه امام، ج‏۸، ص۳۳۸-۳۳۹٫

ارسال دیدگاه

enemad-logo