مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
زندگینامه شهید سید رضا کیاموسوی

زندگینامه شهید سید رضا کیاموسوی

بیستم اسفند۱۳۴۲، در شهرستان لاهیجان به دنیا آمد. پدرش سید جلال و مادرش مهری نام داشت. تا پایان مقطع متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار بود. دهم شهریور ۱۳۶۵، در حاج عمران عراق به شهادت رسید. مدفن وی در گلزارشهدای زادگاهش واقع است.

جمعه 25 نوامبر 2011 - 00:17

بیستم اسفند۱۳۴۲، در شهرستان لاهیجان به دنیا آمد. پدرش سید جلال و مادرش مهری نام داشت. تا پایان مقطع متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار بود. دهم شهریور ۱۳۶۵، در حاج عمران عراق به شهادت رسید. مدفن وی در گلزارشهدای زادگاهش واقع است.

 

شهید سیدرضا کیاموسوی

شهید سیدرضا کیاموسوی

در اردیبهشت ۱۳۴۲ فرزندی ولادت یافت که به زودی چهره خستگی ناپذیر ، صلابت و ایستادگی و خلق نیکویش گرمی بخش محفل دوستان گردید . شروع دوران جوانی و نوجوانی و ورود به صحنه های اجتماعیش مصادف گردید با اوج سالهای انقلاب اسلامی ، کوره ای انسان ساز که از آن جز انسانهای آبدیده به سلامت نجستند.

 

با پیروزی انقلاب و تأسیس بسیج و هسته های مقاومت به فرمان حضرت امام(ره) ، سید رضا روح عاشق خود را به زمزم زلال این حرکت سکون ناپذیر سپرد. او از جمله فعال ترین و کوشا ترین اعضای پایگاه مقاومت خمیر کلایه لاهیجان بود و خاطرات فراوانی از خدمات خویش در این جمع از خود بجای نهاد و سپس به منظور دفاع از ارزشهای میهن اسلامی به خطوط مقدم جبهه های نور علیه ظلمت شتافت. سید رضا آمیخته ای عجیب از روح لطیف شاعرانه و صلابت و استواری نبرد قهرمانانه را از خود بروز داد؛ با قلبی مالامال از عشق و اخلاص ، همچون دریایی آرام در سطح و پر غوغا و آشوب در عمق .

 

او از جمله مصادیق شیران روز و زاهدان شب و پروردگان مکتب امام حسین (ع) بود چه که از یک سو داوطلب خطرناکترین عملیاتهای نظامی بود و از سوی دیگر شور و اخلاص و فراوانی در ادعیه و اذکار  از خود نشان می داد و هنوز طنین صدای گرم و دلنشین دعای کمیل رضا در گوش دوستان نزدیکش موج می زند.

شهید کیا موسوی ، این عاشق دلسوخته اهل بیت (ع) و سرباز فداکار امام زمان (عج) در نهایت با بذل جان خویش در عملیات کربلای ۲ در شهریور ۱۳۶۵ برگ زرین دیگری بر کتاب قطور ایثارگران و پیروان حضرت امام خمینی ( ره) افزود.

شهید بزرگوار سید رضا کیای موسوی از شهداء وارسته بود که نماز شب او ترک نمی شد ـ قاری قرآن بود و در اکثر مجالس و محافل دینی و مذهبی بویژه ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عاشقانه حضور پیدا می کرد.

شهید فعالیتهای اجتماعی خود را بعد از انقلاب بعنوان مسئول انجمن اسلامی مدرسه خود آغاز نمود و بعد از آن بعنوان همکاری از فرمانداری لاهیجان در سال ۵۹ ـ ۵۸ درکنار شهید ابراهیم کشاورز مستمراً فعالیت چشمگیری داشت همچنین در بر پائی راهپیمائی ها و هدایت ان نقش بسزائی داشت که پس از ان به عضویت پایگاه مقاومت و سپس بعنوان پاسدار وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لاهیجان شد.

شهید کیاء موسوی فردی خوش فکر و با استعداد بود لذا در مقاطع مختلف و مناسبتهائی مقالاتی از ناحیه وی نوشته میشد. او به شعر و شاعری علاقه زیادی داشت و در همین راستا سروده هایی نیز از ایشان به جای مانده است.

شهید سید رضا کیاء موسوی در عین حال که قیافه ای جدی و مصمم داشت امابسیار شوخ بود و نمونه آن را می توان از رزمندگانی سؤال کرد که با او در جبهه بودند. شهید کیاء موسوی پیک شادی گردان حمزه سیدالشهداء بود که در هر محفلی حضور پیدا میکرد غیر ممکن بود که خنده آن جمع بلند نشود.

یکی از همرزمان شهید میگوید قبل از عملیات کربلای ۲ در یکی از چادرهای نشسته بودیم و تعدادی از برادران رزمنده گروهانها هم دور تادور چادر بودند شهید کیاء موسوی طبق معمول معرکه دار بود و در جمع ما برادر رزمنده ای بنام مهدی اکبر نژاد که یک دست او قطع شده بود حضور داشت. شهید کیاء موسوی یک یک بچه ها را نشان میداد و چهار انگشت خود را به علامت دو دست و دوپا, به اصطلاح چهار چرخ بالا می برد و با به صدا در آوردن سوت می گفت مثلاً فلانی فردا چهار چرخش هواست تا اینکه رسید به برادر جانبار اکبر نژاد او که یک دست داشت به هنگام نشان دادن او با دست از سوی شهید ۳ انگشت خود را بالا برد و گفت اکبر نژاد فردا شب سه چرخش هوا است و با این کار باعث خنده بچه های رزمنده در چادر شد غافل از اینکه خود شهید کیاء موسوی چهار چرخش در همان عملیات به هوا می رود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo