مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تشکیل گارگروه محتوایی دهه کرامت در گیلان

تشکیل گارگروه محتوایی دهه کرامت در گیلان

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از تشکیل گارگروه محتوایی دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: در قالب این کارگروه خوراک فکری لازم جهت ارائه در جشن های دهه کرامت تدوین می شود.

دوشنبه 18 جولای 2016 - 15:31

به گزارش رنگ ایمان به نقل از شبستان؛ حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در دومین جلسه ستاد مردمی جشنهای دهه کرامت در محل دبیرخانه با بیان اینکه از ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) تا ولادت امام رضا(علیه السلام) دهه کرامت نامگذاری شده است اظهار کرد: در این راستا برنامه های متفاوتی جهت گرامیداشت دهه کرامت با محوریت مردم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ارادت ملت ایران به اهل بیت (علیهم السلام) افزود: بیان معارف اهل بیت(علیهم السلام) با زبان گیرا و جذاب موجب جذب جوانان به اهل بیت می شود.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت تصریح کرد: جشن های دهه کرامت باید با مشاکت گسترده مردم در مساجد، حسینه ها، تکایا و محلات برگزار شود.

وی اذعان کرد: این ایام فرصت خوبی است که ما به عنوان دستگاهی فرهنگی برای دفاع از حریم ولایت و شناساندن ائمه (علیهم السلام) فعالیت کنیم.

مسئول ستاد جشن های مردمی دهه کرامت گیلان خواستار ارائه برنامه های نوآورانه و خلاق در دهه کرامت شد و افزود: باید برنامه های متنوع و نشاط آور با حفظ ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی برگزار شود.

رئیس ستاد مردمی جشن های دهه کرامت گیلان با تاکید بر ارائه برنامه ها در روستاها تصریح کرد: باید با هدایت و حمایت دستگاه های اجرایی اما با مشارکت مردمی برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت را در روستاها رونق  دهیم.

وی همچنین بر استفاده از ابزار هنر تاکید کرد و گفت: باید از ابزار هنر در جشن های مردمی بهره گرفت زیرا استفاده از هنر برای انتقال معارف دینی ماندگاری بیشتری دارد.

حجت الاسلام پورابراهیم خواستار تشکیل گارگروه محتوایی دهه کرامت شد و اظهار کرد: در قالب این کارگروه خوراک فکری لازم جهت ارائه در جشن های دهه کرامت تدوین می شود.

وی ترویج سیره و سنت ائمه معصومین(علیهم السلام) را رویکرد اصلی این کارگروه دانست و خاطرنشان کرد: در این کارگروه سعی می شود موضوعاتی همچون شعار سال، اقتصاد مقاومتی، خانواده، نقش اهل بیت در سبک زندگی به ویژه سبک زندگی امام رضا(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo