مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: طلاب اندیشمند و انقلابی در آموزش و پرورش استان گیلان ساماندهی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: طلاب اندیشمند و انقلابی در آموزش و پرورش استان گیلان ساماندهی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه گیلان بالغ بر ۳۷۵ هزار دانش آموز دارد گفت: استفاده از طلاب اندیشمند و انقلابی و ساماندهی آنها در مراکز آموزشی یک اقدام مطلوب در آموزش و پرورش گیلان است.

دوشنبه 25 جولای 2016 - 18:51

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی حاجتی در نشست فصلی مربیان و مسئولان شهرستان‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان با بیان اینکه تحقق اهداف در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی مستلزم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است اظهار داشت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های مراکز فرهنگی به‌عنوان یک نگاه در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی  مخاطبان آموزش و پرورش را کودکان، نوجوانان و جوانان انقلابی عنوان کرد و افزود: در سند تحول بنیادی و ترسیم نقشه راه آینده باید بتوانیم با تکیه بر آموزه‌های دینی از تمامی ظرفیت‌های جامعه اسلامی به‌درستی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در سند تحول، مدرسه به‌عنوان کانون خدمات تربیتی است خاطرنشان کرد: با استفاده از مدیران و مربیان که دارای فضایل اخلاقی هستند باید به تشکیل جامعه ای مملو از جوانان انقلابی کمک کنیم.

حاجتی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان در تشکل‌ها و اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزی از مجموعه جوانانی هستند که در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از عزت و نفس و کرامت پیشتاز هستند خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت این جوانان کمک قابل توجه‌ای به تحقق اهداف در اتحادیه‌های اسلامی می‌کند.

وی با بیان اینکه یک بخش از فعالیت‌های آموزش و پرورش ارتباط با مسائل دینی است تصریح کرد: استفاده از طلاب اندیشمند و انقلابی و ساماندهی آنها در مراکز آموزشی یک اقدام مطلوب در آموزش و پرورش گیلان است.

حاجتی مسئولیت آموزش و پرورش را بسیار مهم و خطیر عنوان کرد و افزود: استفاده نکردن از ظرفیت‌های انجمن‌ها و اتحادیه های اسلامی دانش آموزی در جامعه امروزی یک ضرر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه در جامعه امروزی آسیب‌های زیادی جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند تصریح کرد: سبک نادرست استفاده از فضای مجازی در جامعه امروزی به‌عنوان یک تهدید بزرگ برای کودکان جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی و تولیدکنندگان فضای مجازی برای استفاده جوانان و نوجوانان خود از اینگونه فضاها محدودیت‌هایی قائل می‌شوند افزود: تلاش است از ظرفیت شخصیت‌ها و نخبگان فرهنگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی برای جوانان و نوجوانان یک مصونیت ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه گیلان بالغ بر ۳۷۵ هزار دانش آموز دارد خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و پرورش، ۱۵ دستگاه فرهنگی در استان به فعالیت در کارهای فرهنگی می‌پردازند.

حاجتی با بیان اینکه باید در ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگ اقامه نماز و قرآن با وسعت بیشتری گام برداریم  و آن زمان است که موفق عمل کرده‌ایم افزود: در تمامی مراحل نیازمند رهنمودهای بزرگان و علمای جامعه اسلامی هستیم تا به واسطه استفاده از این ظرفیت‌ها از آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش اداره‌ای به نام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در راستای مقابله با این عامل ایجاد شده است افزود: کتابی تحت عنوان “نقشه خطر پذیری” با جمع آوری آمار و اطلاعات آسیب‌های اجتماعی از مناطق مختلف موجود در استان،  تلاش در رفع این آسیب‌ها در بین جوانان و نوجوانان جامعه امروزی دارد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo