مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday 16 Apr 2024
محتوا
رئیس سازمان بسیج سازندگی: ایجاد ۳۸ هزار واحد اقتصادمقاومتی تا پایان امسال

رئیس سازمان بسیج سازندگی: ایجاد ۳۸ هزار واحد اقتصادمقاومتی تا پایان امسال

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در دو سال گذشته بیش از ۹۹ هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده‌که حجم اشتغال در این کارگاه‌ها بیش از ۱۵۰ هزار نفر است.

دوشنبه 1 آگوست 2016 - 18:02

به گزارش رنگ ایمان، سردار نعمان غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی در کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی محرومیت زدایی با توجه به ظرفیت‌های بسیج سازندگی و نیروهای بسیجی و جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی دستگاهی اجرایی است که با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و کمک دستگاه‌های دولتی، پروژه‌ای را که در نقاط روستایی قابلیت اجرایی دارد با همکاری نیروهای بسیجی در مناطق محروم انجام می‌دهد.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال ۱۳۷۹ بیش از ۱۱۲ هزار پروژه در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی در کشور وجود دارد که به کمک این عزیزان کارهای جهادی انجام می‌شود.

سردار غلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰۰ هزار نفر را به اردوهای جهادی اعم از ۱ روزه تا۷ روزه اعزام کردیم، گفت: اعزام ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی است که در برنامه‌های سازندگی و محرومیت زدایی آنها به‌کار می‌گیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مهمترین موضوع در زمان حاضر اقتصاد مقاومتی و انجام دادن برنامه‌هایی است که به جهت ایجاد اشتغال، تولید و توسعه باشد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نقش و فعالیت خود را در این حوزه از سال ۹۲ آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا  ۹۴ بیش از ۹۹ هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده‌ایم که حجم اشتغال در این کارگاه‌ها بیش از  ۱۵۰ هزار نفر است اظهار کرد: منابع مورد نیاز این افراد از طریق بانک مهر اقتصاد تامین و الگوها را نیز در سطح استانی و ملی معرفی می‌کنیم.

سردار غلامی هدف از این کار را ترغیب جوانان برشمرد و اظهار داشت: بسیج سازندگی به‌دنبال این هدف است تا با داشتن تجربه سه ساله امسال ۷۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تمرکز بسیج سازندگی را در ایجاد صنایع تبدیلی کوچک خانگی برشمرد و تصریح کرد: امسال برای اجرای این امر و تحقق منویات مقام معظم رهبری در هر شهرستان یک الگوی صنایع تبدیلی را ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ایجاد ۵۰۰ قطب صنایع تبدیلی زمینه را برای تکثیر این موارد در آینده ایجاد کنیم، افزود: در شهرستان بهشهر حدود ۱۳ هزار هکتار باغ انار موجود است و با توجه به حجم ضایعاتی که در این محصول وجود دارد در جلسه‌ای مصوب شد تا با توجه به مشهور بودن “انار اشرف” آن مکان را تبدیل به “قطب رب انار” کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی ۵۰ هزار واحد تبدیلی و اقتصاد مقاومتی را در کشور ایجاد می‌کنیم، گفت: ۱۲ هزار صنایع تبدیلی و ۳۸ هزار واحدهای اقتصاد مقاومتی که بیشتر در حوزه امنیت غذایی فعال هستند تا پایان سال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطب‌های صنایع تبدیلی دارای ویژگی و شرایط خاص و برگرفته از تجربه خوشه‌های بومی در کشور هستند، افزود: به‌طور مثال اگر بخواهیم ۲۰ تا ۳۰ واحد تولید نان برنجی را ایجاد کنیم، منطقه خاص جغرافیایی و در کنار هم بودن این واحدها باعث می‌شود تا با تشکیل تشکل‌ها و واحدهای صنفی این کار به سهولت صورت پذیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: امسال ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند که تعداد ۷۵۰ هزار نفر از آنها در اردوهای یک روزه و تعداد ۵۰۰ هزار نفر آنها در قالب اردوهای چند روزه ساماندهی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo