مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
سومین یادواره شهدای شیمیایی استان گیلان برگزار شد‌

سومین یادواره شهدای شیمیایی استان گیلان برگزار شد‌

سومین یادواره شهدای شیمیایی استان گیلان عصر امروز در مهدیه رشت برگزار شد.

جمعه 12 آگوست 2016 - 12:56

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری تسنیم, حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در مراسم یادواره شهدای شیمیایی استان گیلان که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری, خانواده‌های معظم شهدا در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم ۱۷۰ آیه در ارتباط با امام زمان(عج) مطرح شده ‌که ۴ آیه به نقش‌آفرینی ایرانیان در زمینه‌سازی ظهور اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه سلمان فارسی یکی از یاوران حقیقی امام مهدی(عج) است بیان کرد: بهتر است همایش بین المللی سلمان‌شناسی در ایران برگزار شود و در قرآن کریم ۵ ویژگی در مورد سلمان فارسی ذکر شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدا و جانبازان در نزد خداوند به مقام محبوبیت رسیده‌اند تصریح کرد: جانبازان شیمیایی قبل از مقام شهادت به‌علت تحمل دردهای شدید صدها بار به مقام شهادت می‌رسند و فضیلت جانبازان شیمیایی کمتر از فضیلت شهادت نیست.

حیدری کاشانی تحمل درد جانبازان شیمیایی را امتحان الهی دانست و مطرح کرد: شهدای شیمیایی کسانی بودند که خداوند به آنها عاشقانه نگاه کرد و خداوند، خانواده آنها را نیز به مقام محبوبیت رساند.

وی با اشاره به اینکه کسی که نزد خدا محبوب می‌شود مورد امتحان عظیم قرار می‌گیرد اظهار کرد: جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها مورد امتحان خداوند قرار گرفته‌اند و خداوند هنگامی که به کسی عشق ورزد او را مورد امتحان سخت قرار می‌دهد.

این کارشناس مذهبی، شهدا و جانبازان شیمیایی را اسوه‌های پایداری عنوان کرد و گفت: باید از صبوری و پایداری شهدا به ویژه جانبازان شهید شیمیایی درس بگیریم و آنها در نزد خداوند به عالی‌ترین مقام محبوبیت رسیده‌اند.

حیدری‌کاشانی شهدای شیمیایی ایران را سند مظلومیت و غربت ملت ایران و جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: کشتار در جنگ جهانی یک امر طبیعی است ولی کشتار از طریق بمب شیمیایی در حقیقت سند مظلومیت یک ملت است.

وی خاطرنشان کرد: همه شهدای ما با اهل بیت در ارتباط بودند و جایگاه شهدای شیمیایی ما در دنیا متفاوت است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo