مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
شهرستان های غرب گیلان معطر به شمیم رضوی شد

شهرستان های غرب گیلان معطر به شمیم رضوی شد

همزمان با جشن های دهه کرامت کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیرسایه خورشید» در شهرستان های غرب گیلان حضور یافتند.

شنبه 13 آگوست 2016 - 21:41

به گزارش رنگ ایمان به نقل از خبرگزاری مهر: نهمین روز از دهه کرامت برای مردم شهرستان های شفت و صومعه سرا حال و هوای دیگری داشت.

حضور کاروان خادمان حرم رضوی که حامل پرچم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) بود، فضای شهرهای صومعه سرا و شفت را عطر آگین به شمیم عطر رضوی  کرد و عاشقان حضور در حرم غریب الغربا را به زیارت ضریح امام مهربانی ها برد.

این کاروان که قرار است مهمان ۲۵ شهر و روستای دیار باران های نقره ای شود، جمعه عاشقی را برای مردم شهرستان های غرب گیلان رقم زد و چشمان ملتمسان را به اشک شوق دیدار یار تر کرد.

مردم شهرستان شفت که از مدت ها قبل در تدارک میزبانی درخور شأن مهمانانشان بودند، به استقبال کاروان خادمان امام مهربانی ها رفتند و باحضور در مسیر  میدان انقلاب تا مسجد اباصالح المهدی (عج) این شهر، کاروان «زیر سایه خورشید» را همراهی کردند.

دهستان ضیابر از توابع شهرستان صومعه سرا نیز یکی دیگر از مناطق غرب گیلان بود که در ادامه سفر کاروان خدام رضوی میزبان این عزیزان شد. در طول مسیر حرکت تا حسینیه امام خامنه ای بقعه سید محمدجان ضیابر، مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با بوسه زدن بر پرچم آستان و اهدای دسته های گل،صحنه های به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

در پایان مراسم نیز مردم با نوای گرم یکی از خدام با دل های شکسته به زیارت غریب الغربا رفته و پرچم بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را همانند نگینی در آغوش گرفتند.

یکی ازخدام نیز در سفر به شهرستان های غرب گیلان با بیان اینکه این حرکت برای نهمین سال در ۳۱ استان و ۲۲ کشور اعم از لبنان، اندونزی، عراق، افغانستان، نیجریه، مالزی، تایلند، روسیه، پاکستان، هند، برخی ایالات آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار می شود، گفت:  هدف از این حرکت ترویج زیارت بعید امام رضا(ع)، افزایش شادی و نشاط معنوی، ترغیب تشکل ها و حمایت های مردمی در برگزاری جشن های رضوی با عنوان «زیرسایه خورشید»، ایجاد فضای معنوی برای برقراری ارتباط بیشتر با اهل بیت و تبیین جایگاه امام رضا(ع) است.

وی افزود: حرکت کاروان «زیرسایه خورشید» در شهرها و روستاها موجب افزایش روحیه دینی و مذهبی و تقویت ولایت مداری و ولایت پذیری مردم می شود.

در پایان مراسم نیز بسته های متبرکه فرهنگی در میان حاضران توزیع شد.

برچسب‌ها:

ارسال دیدگاه

enemad-logo