مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
روش جدید خادم شدن حرم امام رضا(ع)/ مشهد‌نرفته‌ها به زیارت می‌آیند

روش جدید خادم شدن حرم امام رضا(ع)/ مشهد‌نرفته‌ها به زیارت می‌آیند

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با تشریح روش جدید خادمی برای امام رضا (ع) از برنامه‌های گسترده برای آوردن کسانی که تاکنون برای زیارت به مشهد نیامده‌اند، خبر داد و گفت: طرح‌های زیر سایه خورشید و جهادگران رضوی آغاز به کار کرد.

یکشنبه 14 آگوست 2016 - 00:06

به گزارش رنگ ایمان به نقل از فرهنگ نیوز؛ مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری فعالیت‌های جدید آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌ به زائران براساس منشور هفتگانه منویات رهبر معظم انقلاب به طرح خادم‌یاران رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح همه افراد می‌توانند خادم امام رضا شوند. براین اساس یک شبکه گسترده به نام خادم‌یاران رضوی ایجاد خواهد شد که هم‌اکنون در ۳ استان خراسان رشوی، شمالی و جنوبی ایجاد شده است.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: سامانه خادم‌یاران رضوی به صورتی است که افراد می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و در صنوف مختلف مانند پزشکی، مهندسی و… آمادگی خود را برای ارائه خدمات به نیازمندان اعلام کنند. براین اساس بعد از مدتی این افراد انتخاب و می‌توانند ساعاتی را در حرم امام رضا به خادمی مشغول شوند یعنی با این کار ما می‌خواهیم خادمی امام رضا از چهار دیواری حرم مبارک به سراسر کشور و حتی بیرون مرزها گسترش دهیم.

* مشهد‌نرفته‌ها به زیارت می‌آیند

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی همچنین به طرح آوردن کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا نیامده‌اند اشاره کرد و افزود: در چند ماه اخیر و در دهه کرامت با کمک‌های نهادهای مردمی کمیته امداد و بسیج مستضعفان ۳۰ هزار نفر که تاکنون به مشهد نیامده‌اند شرایطی را فراهم کردند تا به زیارت امام رضا بیایند و این کار ادامه دارد و در بسته‌های ۳ روزه با تغذیه و اسکان گروهی این کار انجام می‌شود و هم‌اکنون نیز ۲۵۰۰ نفر در شهر مشهد در این شهر در حال زیارت هستند که مردم آنها را در حسینیه‌ها و با کمک مالی مردمی استقرار می‌دهند و این کار هر روز در قالب ۳ تا ۴ هزار نفر صورت می‌پذیرد.

* طرح زیر سایه خورشید برای اطعام رضوی در مناطق محروم

خاکسار قهرودی با اشاره به طرح زیر سایه خورشید عنوان کرد: در این طرح گروه‌های مختلف به مراکز محروم می‌روند و بسته‌های تغذیه توزیع می‌کنند که این اطعام رضوی در قالب ۸۰۰ گروه و کانون در ۲۵۰ شهر صورت می‌پذیرد و در یکی دو روز گذشته ۶۰۰ هزار وعده غذایی در قالب اطعام رضوی در مناطق نیازمند توزیع شده است.

* طرح جهادگران رضوی

وی همچنین به طرح جهادگران رضوی نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی با محوریت مالی و پشتیبانی با رنگ و بوی خدمات رضوی در مناطق مختلف حضور می‌یابند که از جمله آنها می‌توان به گروه‌های پزشکی در ایام دهه مبارک کرامت اشاره کرد که روزانه به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه کردند.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی همچنین در ادامه در زمینه پاسخ به نامه‌های مردمی نیز توضیحاتی داد و گفت: مردم روزانه نامه‌های مختلفی به آستان قدس رضوی در زمینه مشکلاتی که دارند ارائه می‌دهند  که ما نیز به فراخور توانایی‌هایمان بیشتر در قالب مشاوره  از جمله وام و … به آنها کمک می‌کنیم کما اینکه نمی‌خواهیم جا پای کمیته امداد بگذاریم زیرا دستگاه‌های رسمیِ دیگر باید پاسخگوی مشکلات باشند بنابراین ما دنبال ایجاد شغل نیستیم ولی مردم را در زمینه مشکلات‌شان راهنمایی می‌کنیم این می‌تواند راهگشایی برای مشکلات باشد.

خاکسار قهرودی همچنین با اشاره به کمک‌های درمانی رایگان به مردم عنوان کرد: ما در تلاشیم تا گستره خدمتگذاری به زائران در قالب طرح‌های مختلف از سنین بالا و متوسط را به سنین پایین‌تر سوق دهیم و این تغییر نگاهی است که در عرصه خدمت‌گذاری به زائران براساس حکم و منویات رهبر معظم انقلاب توسط تولیت آستان قدس رضوی صورت خواهد پذیرفت زیرا نگاه مدیریت تولیت جدید این است که این است که زائر امام رضا فقط کسانی نیستند که به مشهد می‌آیند بلکه هرکس در سراسر ایران قصد زیارت امام رضا دارد و یا به زائر امام رضا خدمت می‌کند در جغرافیای ایران باید به آنان خدمتگذاری شود.

ارسال دیدگاه

enemad-logo