مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
آزادگان در کلام مقام معظم رهبرى‏

آزادگان در کلام مقام معظم رهبرى‏

شماها ده سال، هشت سال کمتر یا بیشتر سخت‏ترین دوران را گذراندید. جوانى و زندگى باطراوت دوران شباب را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید.

دوشنبه 15 آگوست 2016 - 21:50

به گزارش رنگ ایمان

مقام معظم رهبرى نیز چنین مى‏فرماید: «شما ذخیره بزرگ الهى و یک ثروت عظیم انسانى هستید که در دست دشمن غصب‏شده بودید. خداى متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامى برگرداند».
ایشان هم‏چنین مى‏فرمایند: «سازندگى زندان و اسارت، سازندگى مخصوصى است، آن‏را در جاى دیگر نمى‏شود پیدا کرد»، و نیز در جاى دیگرى فرموده‏اند:
شماها ده سال، هشت سال کمتر یا بیشتر سخت‏ترین دوران را گذراندید. جوانى و زندگى باطراوت دوران شباب را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده‏هاى شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهورى اسلامى آبرو دادند. در این مدت هشت سال و ده سال و دوران تلخ اسارتِ شما در دست دشمن، ملت ایران با سربلندى از گذرگاه‏هاى بسیار سختى عبور کرد. این ملت در جاده آسفالته حرکت نکرد. گردنه‏هاى زیادى را طى کرد و با خطرها مواجه شد… ما به شما و به خانواده‏هاى شما و به مجاهدت شما افتخار مى‏کنیم.
این‏که ما به اسرایمان، آزادگان مى‏گوییم، بى‏وجه نیست. شما که برگشتید، آبرومند و سربلند برگشتید. دین و اعتقاد و دل‏بستگى‏تان به امام و اسلام و انقلاب را حفظ کردید. پیش دشمن، آبروى ملت را حفظ نمودید و ملت را سرشکسته نکردید. این‏ها خیلى ارزش دارد. امروز هم که برگشتید، بحمداللّه پیروز برگشته‏اید…. شما آزادگان و عزیزان زندانى و در بند ما و نیز ملت ایران، حجت را بر مسؤولان و ما تمام کردید…. هیچ‏کس در نظام جمهورى اسلامى، با داشتن چنین ذخیره‏هاى ارزشمندى مثل شماها و مثل بقیه آحاد ملت در مقابل دشمنان، یک لحظه احساس ضعف نخواهد کرد…. شما عزیزان مثل گذشته به خدا توکل کنید. با خدا ارتباطتان را حفظ کنید. دستاورد دوران اسارت را مثل ذخیره ارزشمندى براى خودتان نگه دارید.
شماها که آمدید، قدرت این ملت ظاهر شد. امروز، دشمن از دست‏اندازى به انقلاب مأیوس است، اما از دشمنى پشیمان نیست. ملت ما باید به‏هوش باشد. اولین وظیفه ما این است که کشورمان را از همه‏جهت قدرتمند کنیم. امروزه همه برنامه‏هاى دولت جمهورى اسلامى، در خط قدرت‏بخشیدن به ایران اسلامى است. اسلام هم پشتوانه ماست. شما به‏عنوان عناصر ورزیده، امتحان‏داده، زجرکشیده و آب‏دیده که از میدان‏هاى خطر عبور کرده‏اید، جزو درخشنده‏ترین نگین‏هاى این مجموعه مى‏توانید باشید.»
امیدواریم نظام اسلامى بتواند از این سرمایه‏هاى ذى‏قیمت و ارزشمند به بهترین وجه استفاده لازم را براى تعالى و پیشرفت ایران اسلامى ببرد.
در پایان باید یادى هم از سرور آزادگان، مرحوم حجت‏الاسلام والمسلمین ابوترابى داشته باشیم که به‏عنوان مرشد اردوگاه‏ها نقشى کلیدى در وحدت و انسجام آزادگان، روحیه‏بخشى و تحمل سختى‏ها داشتند و به ۴۰ هزار آزاده ایرانى درس حماسه و غیرت دادند.

ارسال دیدگاه

enemad-logo