مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید رحیم اله پور نصیری

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید رحیم اله پور نصیری

مختصری از زندگی نامه شهید رحیم اله پور نصیری  آن دلی کز خنجر عشق است پاک           گر بماند سالها در زیر خاک چون ز هم بازش کنی بینی هنوز               با خط قرمز نوشته عشق پاک شهید رحیم اله پور نصیری در تاریخ  ۳۰ تیر ماه ۱۳۳۴ در یک خانواده مذهبی ،زحمتکش و کشاورز در دامنه […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:26

مختصری از زندگی نامه شهید رحیم اله پور نصیری 

آن دلی کز خنجر عشق است پاک           گر بماند سالها در زیر خاک

چون ز هم بازش کنی بینی هنوز               با خط قرمز نوشته عشق پاک

شهید رحیم اله پور نصیری در تاریخ  ۳۰ تیر ماه ۱۳۳۴ در یک خانواده مذهبی ،زحمتکش و کشاورز در دامنه کوه روستای پشتیر از توابع گوراب زرمیخ پا به عرصه وجود گذاشت . دوران کودکی خود را در دامان پدر و مادری متدین و با ایمان  پرورش یافت و مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کرد و مدرک دیپلم گرفت. در دوره نوجوانی و جوانی فردی کوشا و وظیفه شناس بود و در کار کشاورزی پا به پای دیگر اعضای خانواده تلاش می کرد و در کسوت پهلوانی به ورزش کشتی می پرداخت و همچون مولای خود علی (ع) فاتح میدان کشتی گیله مردی بود و روحی سالم و جسمی قوی داشت. در حد توان خود به قشر مستضعف جامعه خدمت می کرد و دوستانش او را فردی منحصر به فرد و با ایمان و فروتن می دانستند. خدمت مقدس سربازی را در سپاه ترویج گذراند اما برای اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ترک  پادگانها از خدمت  فرار کرد و در منطقه خود به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت و با پخش نوار سخنرانی امام (ره) انتشار اعلامیه و  شرکت در تظاهرات و راهپیماییها در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا می کرد . سرانجام در تاریخ ۱۱ آبان ۵۷ بر اثر اصابت گلوله ،دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت رسید. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo