مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمود تابان شمال

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمود تابان شمال

مختصری از زندگی نامه شهید محمود تابان شمال شهید محمود تابان شمال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در شهر رشت به دنیاآمد . پس از تولد او هیچکس جز خدای یگانه نمی دانست  که این کودک در آینده به چه مقامی نائل  خواهد . مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کرد تا […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 15:39

مختصری از زندگی نامه شهید محمود تابان شمال

شهید محمود تابان شمال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در شهر رشت به دنیاآمد . پس از تولد او هیچکس جز خدای یگانه نمی دانست  که این کودک در آینده به چه مقامی نائل  خواهد . مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کرد تا آنکه موفق به اخذ دیپلم شد. این مرحله از زندگی او مصادف شد با آغاز حرکتها و جنبش های مردمی به رهبری امام خمینی(ره) و قطعا شهید تابان شمال هم از جمله فرزندانی بود  که در خرداد ۴۲ به فرمایش امام (ره) جز لشکریان و سپاهیان ایشان محسوب میشد. اکنون وقت آن رسیده بود که این سرباز آماده جانبازی شود و جان عزیز خود را در راه آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی فدا کند. شهر رشت هرگز روز ۲۳ دی ۵۷ را فراموش نخواهد کرد که شهیدی والا مقام را تقدیم انقلاب کرد و برگی در تاریخ بر افتخارات خود افزود و خون پاک این شهید در خیابانهای خود جاری ساخت و به بوی خوش بهشتی عطرآگین شد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

  1. نویسنده دیدگاه:  به نام خدا
    2017/03/18 - 01:04

    خداوند روحش را شاد سازد برای شادی روحش صلوات

    پاسخ
enemad-logo