مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد کیوان

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید محمد کیوان

مختصری از زندگی نامه شهید محمد کیوان  آنکه با پای نسیم از شب این خانه گذشت          مهربان آمد و آرام و صمیمانه گذشت با تن سبز سپیدار چه پیوندی داشت          آنکه با قامت سبز از بر گلخانه گذشت شهید محمد کیوان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۴ در شهر رشت دیده به جهان گشود […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:09

مختصری از زندگی نامه شهید محمد کیوان 

آنکه با پای نسیم از شب این خانه گذشت          مهربان آمد و آرام و صمیمانه گذشت

با تن سبز سپیدار چه پیوندی داشت          آنکه با قامت سبز از بر گلخانه گذشت

شهید محمد کیوان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۴ در شهر رشت دیده به جهان گشود . خانواده او با تقوی و مومن بودند و او نیز در آغوش چنین خانواده ای رشد و نمو کرد و بالید . هر روز که بزرگتر می شد درک و دریافت او نسبت به مسائل اطرافش بیشتر می شد . او نیک می دانست که آن چه پایدار و ازلی و ماندنی است ، ذات مقدس الهی است و باقی همه هیچ هستند . بنابراین شربت عشق ازل را نوشید و رنج و محنت را با جان و دل خریدار شد و جان بر کف گذاشت و بر بساط خدمت الهی نشست . نور معرفت بر دلش تابید و به قرب الهی رسید . سراسر وجودش از اشتیاق دیدار دوست می سوخت و از جان و جا رهیده بود و با این اوصاف خداوند او را شایسته قرب خویش دید و شهادت را که فوزی عظیم است ، نصیبش کرد . تا آنکه در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۵۷ در تظاهرات علیه رژیم پهلوی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد و به ندای حق لبیک گفت و به آرزوی خود رسید. روحش شاد ، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

ارسال دیدگاه

enemad-logo