مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 Apr 2024
محتوا
شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مهدی قاسمی

شهدای گیلان در انقلاب اسلامی/ زندگینامه شهید مهدی قاسمی

مختصری از زندگی نامه شهید مهدی قاسمی  ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز           کان سوخته را جان شد و آوازه بیامد این مدعیان در طلبش بیخبرانند             کان را که خبر شد خبری باز نیامد شهید مهدی قاسمی در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی وراهنمایی و هنرستان را […]

پنج‌شنبه 3 نوامبر 2011 - 16:21

مختصری از زندگی نامه شهید مهدی قاسمی 

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز           کان سوخته را جان شد و آوازه بیامد

این مدعیان در طلبش بیخبرانند             کان را که خبر شد خبری باز نیامد

شهید مهدی قاسمی در تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی وراهنمایی و هنرستان را تا سال دوم در رشته راه و ساختمان گذراند . در همین زمان انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز گردید و او نیز همگام با همه مردم مسلمان  و انقلابی به فعالیتهای سیاسی و مذهبی پرداخت. او فردی فعال ،پویا، با اخلاص و ورزشکار و در رشته کشتی فعالیت می کرد . علاقه زیادی به مجالس مذهبی و دین مبین اسلام داشت و اغلب اوقات قرآن تلاوت می کرد و نهج البلاغه می خواند. همواره جهت اعتلای دین مبین اسلام و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تلاش و کوشش می کرد و درراهپیمایی ها و مجالس سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت فعالانه داشت . و با ساختن کوکتل مولوتف به سمت ماموران مزدور شاه معدوم حمله می کرد. سرانجام در تاریخ ۵ دی ماه سال ۵۷ در حین مبارزه با ظالمان ستم شاهی از ناحیه سر هدف تیر آنان قرار گرفت و سبکبال و عاشقانه به سوی معبودش پرواز کرد. روحش شاد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo