مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 Apr 2024
محتوا
تجمع مقابل دفتر امام جمعه رشت در محکومت فتنه گران

تجمع مقابل دفتر امام جمعه رشت در محکومت فتنه گران

حسن کربلایی
به دنبال تحرکات ساختارشکنانه فتنه گران در عاشورای سال ۸۸، برخی از نیروهای انقلابی رشت در مقابل منزل آیت الله قربانی امام جمعه رشت تجمع کرده و به این آشوب آفرینی ها اعتراض کردند. جناب آقای حسن کربلایی که از بانیان این تجمع بود در آن روز به سخنرانی پرداخت و طی یادداشتی کوتاه، به تشریح آن روز پرداخته است.

پنج‌شنبه 13 اکتبر 2016 - 22:24

حسن کربلایی

%d8%ad%d8%b3%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c

اشاره: به دنبال تحرکات ساختارشکنانه فتنه گران در عاشورای سال ۸۸، برخی از نیروهای انقلابی رشت در مقابل منزل آیت الله قربانی امام جمعه رشت تجمع کرده و به این آشوب آفرینی ها اعتراض کردند. جناب آقای حسن کربلایی که از بانیان این تجمع بود در آن روز به سخنرانی پرداخت و طی یادداشتی کوتاه، ماجرای سخنرانی خود و سخنرانی آیت الله قربانی را بیان کرده است. رنگ ایمان برای اولین بار این متن را منتشر می کند.

***

سال ۱۳۸۸ مثل امروز، یازدهم ماه محرم بود. دوستان ارزشی تصمیم گرفتند به دلیل مقابله با فتنه گران در مقابل بیت آیت الله قربانی گرد هم جمع شوند. مثل دیروز یعنی روز عاشورا فتنه گران در تهران به چند هیات عزاداری  و چند بانک حمله کردند و ضمن به آتش کشاندن اموال عمومی و مردمی، شعارهایی هنجار شکنانه داشتند و روز عاشورا به رقص و پایکوبی پرداختند.

فردای عاشورا یعنی یازده محرم با یک پیامک بنده، انبوهی از دوستان تجمع کردند تا اعلان برائت کنند از فتنه گران و از نظام و دین مقدس اسلام  دفاع کنند. روزی که تجمع کردیم هفتم دی ماه بود، قبل از ساعت اعلان شده در محل حاضر شدیم.

مهدی مجرد مسول دفتر آیت الله قربانی سه بار فردی را نزد من فرستاد و گفت این تجمع را به هم بزنید و بروید. جواب من این بود که ما قبلا هماهنگ کردیم و دقایقی هستیم و می رویم. قانع نشدند و این بار مجرد مرا به حیاط خانه آقای قربانی فرا خواند و گفت: حاج آقا سلام رساند و گفت که ما روضه داریم و جمع کنید و از اینجا بروید.

البته پاسخ من روشن بود، گفتم: ما مزاحم روضه شما نیستیم و برنامه را اجرا می کنیم و به حاج آقا هم بگوید باید برای ما صحبت کنند. …

مراسم بر پا شد و این عکس هم یادگاری همان روز است و دوستان شعار دادند و من هم کمی صحبت کردم و درباره نامه امام به منتظری توضیحاتی دادم (چون منتظری جدیدا فوت کرده بود.) ضمنا اعلان کردم که امام جمعه رشت هم سخنرانی می کنند و همه منتظریم تا بیایند. چند نفر از دوستان هم از درون مجلس عزا، خواهان حضور عزاداران بیت قربانی، در این تجمع بودند. و ایشان هم حضور یافت و سخنرانی کرد و حضار هم از موضعگیری ایشان تشکر کردند.

این حرکت امروز آغازی شد برای هشتم دی ماه که مقام معظم رهبری هم تشکر کردند. البته مهدی مجرد از همانجا بنای تلافی گذاشت و در برنامه ملاقات گیلانیان با رهبری، یک تعارف خشک و خالی هم از بنده و دوستان فعال امروز نکردند و در عوض تعدادی از فتنه گران دعوت شدند. اما چیزی از ارادت ما به ساحت مقدس آقا کم نشد و همه هستی ما فدای آقا.

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo