مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
روحانی مجاهد حجت الاسلام جعفر شجونی دار فانی را وداع گفت

روحانی مجاهد حجت الاسلام جعفر شجونی دار فانی را وداع گفت

روحانی مجاهد حجت الاسلام جعفر شجونی از نوه عالمی مجاهد به نام شیخ جواد رشتی بود و این خاندان در رشت و فومن سالها منشا خدمات بسیاری شدند و خود مرحوم شیخ جعفر شجونی در دوران مبارزات ملی شدن صنعت نفت در کنار شهید نواب صفوی، و در نهضت امام خمینی حضوری فعال و موثر داشت و از خطبای برجسته و انقلابی پایتخت به شمار می رفت.

یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 11:42

چند روز بود که حجت الاسلام شجونی به خاطر بیماری قلبی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود. مهدی شجونی فرزند حجت الاسلام شجونی در ۱۵ آبان ۱۳۹۵ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» گفت: پدر به‌دلیل عارضه قلبی از چند روز گذشته در بیمارستان فیروزگر بستری شده است. به‌لطف دعاهای خیر مردم وضعیت عمومی پدر نسبت به چند روز قبل بهتر است اما همچنان تا بهبودی کامل باید بستری باشد. البته از عموم مردم می‌خواهم که برای سلامتی پدر دعا کنند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که به علت بیماری در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

ساعت ٩ صبح فردا (دوشنبه ١٧آبان ماه) از مسجد هدایت واقع در پاسداران، نیستان سوم (بلوار شهرزاد)، خیابان هدایت تشییع و سپس در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) در جوار شهدای هفتم تیر به خاک سپرده خواهد شد. و قرار است آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بر پیکر حجت الاسلام شجونی اقامه نماز کند.

حجت الاسلام جعفر شجونی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی بود که در سوابق فعالیت‌های مبارزاتی خود همراهی با مرحوم نواب صفوی را در کارنامه داشت. و بعد از سابقه نمایندگی مردم کرج در دوره اول مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود داشت و مدتی دبیرکل جامعه وعاظ تهران بود.

وی متولد ۱۳۱۱ در شهرستان فومن بود و در دوران رژیم پهلوی به‌ دلیل همراهی با نهضت امام خمینی(ره) بارها زندانی و دستگیر و شکنجه شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم و مهر.

ارسال دیدگاه

enemad-logo