مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - Wednesday 17 Apr 2024
محتوا
حکم امام خمینی (ره) به حجه الاسلام شجونی + سند

حکم امام خمینی (ره) به حجه الاسلام شجونی + سند

امام خمینی در روز ۲۳ اسفند ۱۳۵۷ حکمی را برای حجت الاسلام شجونی صادر کردند و به ایشان ماموریت محافظت از اموال خاندان پهلوی را که در شهر کرج و حومه قرار داشت و نیز واگذاری خانه های مصادره شده به افراد بی خانه و… را دادند. این سند تا سالها ناشناخته بود و در کتابهای اسنادی و صحیفه امام و حتی در اولین کتاب خاطرات حجت الاسلام شجونی نیز درج نشده بود. رنگ ایمان این سند را منتشر می کند تا مورد استفاده محققین قرار گیرد

سه‌شنبه 8 نوامبر 2016 - 05:47

میثم عبدالهی

امام خمینی در آغازین روزهای انقلاب یعنی در روز ۲۳ اسفند ۱۳۵۷ حکمی را برای حجت الاسلام شجونی صادر کردند و به ایشان ماموریت محافظت از اموال خاندان پهلوی را که در شهر کرج و حومه قرار داشت و نیز واگذاری خانه های مصادره شده به افراد بی خانه و… را دادند. این سند تا سالها ناشناخته بود و در کتابهای اسنادی و صحیفه امام و حتی در اولین کتاب خاطرات حجت الاسلام شجونی نیز درج نشده بود.

محمدعلی انصاری رئیس موسسه حفظ آثار امام خمینی که این موسسه را به صورت کاملا سیاسی اداره می کند، از چند سال پیش با ایراد توهین و اتهام به مرحوم شجونی در صدد خراب کردن ایشان بود و حتی صدور هر گونه حکمی از سوی امام خمینی برای حجت الاسلام شجونی را تکذیب کرده بودند. رسانه های ضد انقلاب نیز از این مسائل استفاده کرده و در صدد بودند تا چهره روشنگر ایشان را مخدوش کنند.

مرحوم شجونی به خاطر تواضعی که داشت چندان علاقه به انتشار اجازه نامه نداشت. برای اولین بار این سند در دومین کتاب خاطرات مرحوم شجونی در سال ۱۳۸۵ منتشر شد ولی باز هجمه ها به ایشان ادامه داشت. تا اینکه در برنامه اینترنتی «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور در ۸ دی ۱۳۹۴ منتشر شد و در فضای رسانه های مجازی علنی گردید و به تمام حرفها پایان داد.

متن کامل حکم امام خمینی به این شرح است:

۱۵ ع۲ /۹۹

۲۳/۱۲/۵۷

بسمه تعالی

جناب ثقه الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی دامت افاضاته

جنابعالی مأموریت دارید که اموال خاندان پهلوی و بستگان ایشان را که در شهر کرج و حومه قرار دارد از اموال منقول و غیرمنقول و مستقلات، همه را ضبط نموده و محافظت کنید. و نیز خانه هایی را که اداره ساواک برای مامورین خود ساخته است در اختیار افراد بی خانه بگذارید. و چنانچه کارهای فوق، احتیاج به مخارجی دارد، از اموال مزبور فروخته و صرف کنید.

از خدای تعالی ادامه توفیقات آن جناب را خواستارم.

روح‌الله الموسوی خمینی

متن حکم امام خمینی به حجت الاسلام شجونی

متن حکم امام خمینی به حجت الاسلام شجونی

.

.

منبع: خاطرات و اسناد حجت الاسلام جعفر شجونی، به کوشش: علی باقری، ممتاز، تهران، اول، ۱۳۸۴، ص۴۹۵.

ارسال دیدگاه

enemad-logo