مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
کتابشناسی حجت الاسلام شجونی

کتابشناسی حجت الاسلام شجونی

میثم عبدالهی
در اینجا به معرفی کتابهایی که مرحوم حجت الاسلام جعفر شجونی تالیف کرده اند می پردازیم. ایشان سه کتاب را تالیف کرده است که هر کدام از اینها برای مطالعات تاریخی و محققین به تاریخ معاصر مهم و قابل استفاده است.

چهارشنبه 9 نوامبر 2016 - 05:50

میثم عبدالهی

در اینجا به معرفی کتابهایی که مرحوم حجت الاسلام جعفر شجونی تالیف کرده اند می پردازیم. ایشان سه کتاب را تالیف کرده است که هر کدام از اینها برای مطالعات تاریخی و محققین به تاریخ معاصر مهم و قابل استفاده است. 

%d8%b4%d8%ac%d9%88%d9%86%db%8c10

۱- خاطرات حجت الاسلام جعفر شجونی، تدوین: علیرضا اسماعیلی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، اول، پاییز۱۳۸۱، وزیری، ۳۰۰ص.

حجت الاسلام شجونی از وعاظ انقلابی تهران است که مبارزات زیادی را در کارنامه خود دارد. این کتاب شامل خاطرات ایشان در دوران کودکی و نوجوانی، تحصیلات در قم، مبارزات ایشان در نهضت فداییان اسلام و در نهایت مبارزات گسترده ایشان در نهضت امام خمینی (ره) است. در پایان روزشماری از زندگی و مبارزات ایشان و اسناد ساواک درباره ایشان به همراه چند عکس درج شده است. کتاب مهمی است که درباره گیلان و فومن و مبارزات مبارزین این منطقه نکات خوبی دارد.

%d8%b4%d8%ac%d9%88%d9%86%db%8c11

۲- خاطرات و اسناد حجت‌الاسلام جعفر شجونی، به کوشش: علی باقری، ممتاز، تهران، اول، ۱۳۸۴، وزیری، ۵۶۰ص.

این کتاب دومین کتاب خاطراتی است که از سوی حجت الاسلام شجونی منتشر شده است. این کتاب بیشتر به اسناد اختصاص دارد و مقدار کمی خاطرات در ابتدای آن درج شده است و اکثر کتاب به اسناد ساواک درباره مبارزات حجت الاسلام شجونی اختصاص دارد. در پایان کتاب مقدار زیادی عکس درج شده که اکثر آنها برای اولین بار در این کتاب منتشر گردیده است. فرق این کتاب با کتاب خاطرات دیگری که از ایشان منتشر شده، آن است که اسناد و عکس های زیاد و مهمی در این کتاب درج شده که در کتاب اولی درج نشده بود. گفتنی است که مدیر نشر ممتاز که این کتاب را منتشر کرده است، آیت الله تاج لنگرودی یکی از دوستان حجت الاسلام شجونی است که عکسی از هردوی شان در انتهای این کتاب درج شده است.

۳- گذری کوتاه از ۳۰ سال مبارزه: مختصری از بیلان ۴ سال نمایندگی حجت الاسلام شجونی، گردآوری و ناشر: دفتر نمایندگی حجه الاسلام شجونی، کرج، ۱۳۶۲، اول، ۱۰۲ص.

این کتاب گزارشی از فعالیت های حجت الاسلام جعفر شجونی در دوران چهار ساله نمایندگی از سوی مردم کرج در اولین دوره مجلس شورای اسلامی است.

ارسال دیدگاه

enemad-logo