مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 19 Apr 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ دی

تقویم تاریخ گیلان – ۱۶ دی

 ۱- رحلت مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی حاج سید محمد حسن مرتضوى لنگرودى. ایشان از محضر بزرگانی چون آیت الله مرتضی لنگرودی، آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی سال ها استفاده کرد و به جایی رسید که از فقهای پرهیزکار و از مدرسین بزرگ حوزه علمیه قم به حساب می آمد. رهبر […]

سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 07:20

 ۱- رحلت مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی حاج سید محمد حسن مرتضوى لنگرودى. ایشان از محضر بزرگانی چون آیت الله مرتضی لنگرودی، آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی سال ها استفاده کرد و به جایی رسید که از فقهای پرهیزکار و از مدرسین بزرگ حوزه علمیه قم به حساب می آمد. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای برای رحلت ایشان پیامی صادر کردند: بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. درگذشت فقیه پرهیزگار مرحوم آیت اللَّه آقاى حاج سید محمد حسن مرتضوى لنگرودى را به بیت معظم لنگرودى و به خانواده و فرزندان مکرم ایشان و نیز به اعلام و فضلاى حوزه‌ى علمیه‌ى قم بویژه دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت مى‌گویم و علو درجات این روحانى عالى‌قدر را که از شاگردان و تربیت‌شدگان علمى امام راحل بزرگوار بودند از خداوند متعال مسألت مى‌نمایم. سید على خامنه‌اى. ۱۷/دى/۱۳۸۴٫» (۱۳۸۴ ش- ۵ ذی الحجه ۱۴۲۶ ق)

۲- حجت الاسلام والمسلمین احسانبخش امام جمعه رشت نزد آقای هاشمی رفسنجانی رفت و از بعضی روحانیون گله کرد. در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی چنین آمده است: «آقاى [صادق‏] احسانبخش [امام جمعه رشت‏] آمد. از تفرقه‏اندازى بعضى روحانیون خارج از گیلان، در [امور] گیلان و از تضعیف مذهبى‏ها در کارخانه‏ها گله داشت.» (۱۳۶۳ ش) (به سوى سرنوشت کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۳، ص:۴۶۲٫)

ارسال دیدگاه

enemad-logo