مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
مجله شاهد یاران، ش۱۴۰، ویژه نامه شهید خوش سیرت

مجله شاهد یاران، ش۱۴۰، ویژه نامه شهید خوش سیرت

ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» از مجلات وزین و ارزشمندی به شمار می رود که سالهاست درباره شخصیت ها و بزرگان انقلاب اسلامی مانند شهید مطهری، شهید باهنر، شهید بهشتی، شهید رجایی پرداخته است. این مجله در شماره ۱۴۰ خود که ویژه خرداد ۱۳۹۶ است مجله را به شهید مهدی خوش سیرت سردار برجسته گیلانی اختصاص داده است و مطالب متنوعی را درباره ایشان تولید کرده است.

یکشنبه 28 می 2017 - 00:00

ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» از مجلات و وزین و ارزشمندی به شمار می رود که سالهاست درباره شخصیت ها و بزرگان انقلاب اسلامی مانند شهید مطهری، شهید باهنر، شهید بهشتی، شهید رجایی پرداخته است و هر شماره از این شماره به طور خاص فقط به یک شخصیت اختصاص دارد و اکثر مطالب آن مصاحبه هایی از دوستان و نزدیکان هر شهید است که حاصل آنها در این مجله گرد هم می آید.

این مجله تاکنون درباره تنها شخصیت گیلانی که کار کرده است روحانی مجاهد میرزا کوچک جنگلی است که در همان سال اول به ایشان پرداخت و طی این سالها جا داشت که درباره شهدا و بزرگان گیلانی بپردازد.

این مجله در شماره ۱۴۰ خود که ویژه خرداد ۱۳۹۶ است مجله را به شهید مهدی خوش سیرت سردار برجسته گیلانی اختصاص داده است و مطالب متنوعی را درباره ایشان تولید کرده است. لینک دانلود این نشریه در سایت رنگ ایمان:

شاهد یاران- ش۱۴۰- خرداد ۱۳۹۶- یادمان سردار شهید مهدی خوش‌سیرت

ویژه نامه شهید مهدی خوش‌سیرت مشهور به «سردار ماووت» با آثار و گفتارهایی از سردار عبد‌الله‌پور، سردار میرشکار، شهید سردار همدانی، سردار کمیل مطیع‌دوست، سردار حق‌بین، سید محمد‌رضا باقر‌زاده، جانباز تقی رجبی، سید تیمور کیایی، دوست‌جلالی همسر شهید خوش‌سیرت، هادی خوش‌سیرت، سرهنگ معمری، سرهنگ محمودی، گلباغی، سرهنگ غلام‌رضا قربانی، سرهنگ علی‌اکبر خوان‌یغما و سرهنگ عباس بایرامی انتشار یافت.

شماره ۱۴۰  با سردبیری و مدیرمسئولی محبوب شهبازی منتشر شد. سردبیر در بخشی از مقدمه این شماره که به تمجید از حضور گیلانی‌ها در دفاع مقدس اختصاص دارد، نوشته است: « همزمان با آغاز حمله ارتش بعث در سال ۵۹، نیروهای داوطلب سپاهی و مردمی گیان خود را ابتدا به کرمانشاه و بعد به سرپل ذهاب رساندند.

دشمن که از مرز خسروی شهر قصر شیرین را به تصرف خود درآورده بود نوای طبل جنگ و مظلومیت مردم ستمدیده و آواره قصر شیرین، نیروهای گیلانی را به سرپل ذهاب کشاند تا در کنار مردم مانع سقوط این شهر مهم و اثرگذار باشند. نقش همین نیروها در کنار سایر رزمندگان در خرمشهر نیز قابل ستایش است.»

در بخش «برگی از خاطرات» این شماره زیر عنوان «تواضع» که خاطره‌ای از کتاب «فاتح ماووت» است، می‌خوانیم: «به بچه‌های رزمنده بسیار احترام می گذاشت و در مقابلشان خیلی با ادب حرف می‌زد و سعی می‌کرد با نزدیک شدن به بچه‌ها و شنیدن درد دلهایشان، مشکلاتشان را حل کند. من نیروی ساده گردان پس از مجروح شدن در بیمارستان بستری شدم. در ناباوری تمام دیدم آقا مهدی به اتفاق کمیل مطیع‌دوست با دست های باندپیچی شده که نشان از زخمی شدنش در عملیات شب پیش داشت برای عیادت من آمدند. هیچگاه این تواضع و فروتنی‌اش را از خاطر نمی برم!»

گفت وگو با فرمانده سپاه قدس گیلان، سخنرانی شهید سردار همدانی در یادواره خوش سیرت، سخنان شهید خوش سیرت بعد از عملیات کربلای ۴، گفت وگو با دوست جلالی – معاون گردان حمزه، گفت وگو با سیدتیمور کیایی – جانشین گروهان حضرت ابوالفضل، گفت وگو با فرزند شهید خوش سیرت، گفت وگو با سرهنگ غلام رضا قربانی و مروری بر عملیات نصر از دیگر مطالبت این شماره از نشریه است.

«شاهد یاران» را گروه مجلات شاهد در قطع رحلی، ۹۶ صفحه و به بهای ۵‌هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

امتیاز این مجله، متعلق به بنیاد شهید است و سامانه مجازی سایت نوید شاهد، وابسته به بنیاد شهید، نسخه مجازی این شماره از نشریه را منتشر کرده است و سایت رنگ ایمان نیز از همان جا نقل کرده است.

لینک دانلود این نشریه در سامانه نشریات الکترونیک نوید شاهد:

https://cp.shmag.ir//Files/News/MagContent/100094/e62b3d0a-0a40-455b-b3c0-f0c479cc5f70.pdf

 

 

 

منبع: سایت نوید شاهد. / سامانه نشریات الکترونیک نوید شاهد.

ارسال دیدگاه

enemad-logo