مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 28 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ فروردین

تقویم تاریخ گیلان – ۱۸ فروردین

۱- حکم انتصاب آیت الله محمد ایمانی لاهیجانی به سمت قضاوت در دادگاه های استان مازندران. امام خمینی (ره) طی حکمی، آیت الله محمد ایمانی لاهیجانی را مامور کردند تا در دادگاه های شهرهای بابل و گرگان مسئولیت قضاوت را بر عهده گیرد. حکم امام خمینی به این شرح است: «بسمه تعالی. ۹ ج۱ ۹۹٫ […]

دوشنبه 7 آوریل 2014 - 09:08

۱- حکم انتصاب آیت الله محمد ایمانی لاهیجانی به سمت قضاوت در دادگاه های استان مازندران. امام خمینی (ره) طی حکمی، آیت الله محمد ایمانی لاهیجانی را مامور کردند تا در دادگاه های شهرهای بابل و گرگان مسئولیت قضاوت را بر عهده گیرد. حکم امام خمینی به این شرح است: «بسمه تعالی. ۹ ج۱ ۹۹٫ جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد ایمانی دامت افاضاته! بدینوسیله به جنابعالی ماموریت داده می شود به شهرستان گرگان و بابل بروید و در دادگاه های انقلاب اسلامی آنجا حضور به هم رسانید، متصدی مقام قضاوت شوید. ضمنا پرونده زندانیان آن سامان را  نیز رسیدگی نموده و اقدامات لازم را بنمایید. روح الله الموسوی الخمینی.» (۱۳۵۸ ش- ۹ جمادی الاولی ۱۳۹۹ ق) (خورشید تابان؛ شرح حال آیت الله حاج شیخ محمد ایمانی لاهیجانی، ص۴)

۲- درگذشت سیروس قایقران کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران. قایقران اولین فوتبالیست شهرستانی بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوانش بسته شد. او از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۱ کاپیتانی تیم ملی رایران را بر عهده داشت. وی اهل بندر انزلی بود و بر اثر تصادف درگذشت. (۱۳۷۷ ش)

ارسال دیدگاه

enemad-logo