مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday 29 Mar 2024
محتوا
تقویم تاریخ گیلان – ۱۹ فروردین

تقویم تاریخ گیلان – ۱۹ فروردین

۱- پیام تبریک دو مجتهد گیلانی به امام خمینی(ره). در پی آزادی امام از زندان شاه و بازگشت شان به قم، آیت الله بحرالعلوم و آیت الله ضیابری دو عالم بزرگ گیلان پیام تبریکی برای امام ارسال کردند. امام خمینی در این روز طی ۲ تلگراف جداگانه جواب ایشان را دادند: «خدمت حجت الاسلام و […]

سه‌شنبه 8 آوریل 2014 - 09:11

۱- پیام تبریک دو مجتهد گیلانی به امام خمینی(ره). در پی آزادی امام از زندان شاه و بازگشت شان به قم، آیت الله بحرالعلوم و آیت الله ضیابری دو عالم بزرگ گیلان پیام تبریکی برای امام ارسال کردند. امام خمینی در این روز طی ۲ تلگراف جداگانه جواب ایشان را دادند: «خدمت حجت الاسلام و المسلمین آقاى بحر العلوم‏. از عواطف کریمه متشکر. توفیق علماى اسلام را در احقاق حق و ابطال باطل خواستار است. خمینى‏» تلگراف امام به آیت الله ضیابری نیز از این قرار است: «حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقاى ضیابرى- دامت برکاته‏. از عواطف کریمه متشکر. توفیق علماى اسلام را در احقاق حق و ابطال باطل خواستار است‏. خمینى‏.» (۱۳۴۳ ش) (صحیفه امام، ج‏۱، ص ۲۶۴ و ۴۶۵٫)

۲- برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان. در سراسر گیلان واجدین شرایط به پای صندوق های رأی رفتند و انتخابات را به خوبی برگزار کردند. این در حالی بود که صدام تهدید کرده بود که اگر انتخابات در ایران برگزار شود، شهرها را بمباران خواهد کرد. در این روز صدام تهدید خود را عملی کرد ولی در صفوف مردم خللی وارد نشد. نمایندگان گیلان در این مجلس به این شرح بودند: رشت: محمدباقر نوبخت، الیاس حضرتی، علیرضا خاک، آستارا: محمد فرض پور، آستانه: علی پورمحمدی فلاح، انزلی: سیدخلیل موشح، تالش: سیدابراهیم میرغفاری، رودبار: مسلم میرزاپور، رودسر: محمد مهدی رهبری املشی، صومعه سرا: محمدتقی رنجبر، فومن: محمدحسین افتخاری، محمدرضا شفیعی، لاهیجان: کامل خیرخواه، لنگرود: پرویز صیقلی. (۱۳۶۷ ش) (آرشیو موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان.)

ارسال دیدگاه

enemad-logo