مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday 19 Mar 2024
محتوا
در گیلان هم جای جلاد و شهید عوض نشود

در گیلان هم جای جلاد و شهید عوض نشود

یکی از کانال های تلگرامی چند روز پیش، شبهاتی را درباره آقای حسن کربلایی مطرح کرده و تلاش نمود تا سابقه این شخصیت را زیر سوال ببرد. آقای محمدجواد کریمی طی یادداشتی به آن شبهات پاسخ داد و نیز آقای کربلایی نیز ضمن یادداشتی از آقای کریمی تشکر کرده و به آن شبهات، از زاویه ای دیگر پاسخ داد.

یکشنبه 20 آگوست 2017 - 00:00

یکی از کانال های تلگرامی چند وقتی است به صورت منظم، شبهاتی را درباره چهره های انقلابی گیلان مطرح می کند و سعی در مخدوش کردن وجهه آنها در میام مردم دارد. این کانال چند روز پیش، شبهاتی را درباره آقای حسن کربلایی مطرح کرده و تلاش نمود تا سابقه این شخصیت را زیر سوال ببرد. کربلایی که در دهه شصت، رییس شعبه گیلان حزب جمهوری اسلامی بود، از یاران شهید بهشتی در استان به شمار می رود که قریب چهل سال است که در رشت سکونت اختیار کرده است و مسئولیت های مختلفی را گیلان بر عهده داشته است.

آقای محمدجواد کریمی برادر شهید ابوالحسن کریمی، که خود از رئوس حزب جمهوری اسلامی در گیلان به شمار می رفت، یادداشتی را درباره کربلایی نوشت و به آن شبهات، پاسخ داد.

همچنین اقای کربلایی نیز ضمن درج یادداشتی در گروه تلگرامی «سلام لاهیجانی»، از آقای کریمی تشکر کرده و به تشریح نحوه ورودش به گیلان و پاسخگویی به همان شبهات، از زاویه ای دیگر پرداخت و به نکاتی درباره اوضاع گیلان در اوایل دهه ۶۰ پرداخت.

در اینجا هر دو یادداشت آقایان کریمی و کربلایی را منتشر می کنیم:

×××

یادداشت آقای محمدجواد کریمی

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم، و اما بعد؛

۱- آقای حسن کربلایی در اوایل دهه شصت (اوائل سال۶۱) ازطرف حزب جمهوری اسلامی مرکز به عنوان مسئول حزب جمهوری اسلامی گیلان وارد رشت شدند و همواره در مسائل سیاسی و فرهنگی در کنار نیروهای انقلابی خط امام ، تلاش و کوشش داشتد.

۲- از لحاظ خانوادگی از اصالت دینی و خوشنامی برخوردارند. پدرشان که اخیرا ازجهان چشم فروبستند ازکسبه پاکدامن بازار قم بودند. ومادرشان نیز از خاندان های روحانی مشهور قم اند.

۳- و بالاتر از همه اینها، آقای حسن کربلایی در فتنه توانفرسای منافقین  در دهه ۶۰ (که تخریب چهره یاران روحانی امام و در صدرشان شهید مظلوم بهشتی را هدف قرار داده بودند)، یکی از مجاهدان مقاوم در دفاع از امام و یاران امام خمینی بودند.

۴- تخریب شخصیت های انقلابی و خدوم استان، بر پایه تحریک عصبیت های قومی و استانی، برخلاف آموزه های اسلامی و مبتنی بر نگاه و بینش جاهلی است، که هیچ  نسبتی با بینش و منش اسلامی و انقلابی ندارد.

۵- طرح این گونه پرسش های  مشکوک پیرامون افراد محترم انقلابی و دینی، در فضای مجازی از سوی افراد مجهول الهویه، حاکی از یک حرکت مرموز ضداسلامی و ضد اخلاقی است که آبرو و حرمت افراد مؤمن و انقلابی را مورد هدف قرار داده است، عاملین و آمرین این حرکت محرّم ، هر چه زودتر از  این عمل حرام دست بردارند و درپیشگاه خدا توبه کنند.

و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین.

سه شنبه ، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

محمدجواد کریمی

×××

یادداشت آقای حسن کربلایی

بنام خدا

ضمن سپاس از جناب کریمی، باید عرض کنم که خرداد سال پنجاه و نه، از ناحیه جامعه محترم مدرسین و حزب جمهوری اسلامی مرکز، یک گروه تبلیغی حدودا سی نفره. شامل چند طلبه فاضل و تعدادی دانشجو. به گیلان اعزام شدند تا به وظایف فرهنگی و تبلیغی و البته مبارزه با گروهک های منافق و ملحد بپردازند که بنده نیز با این گروه همراه بودم. آن زمان کارهای این گروه در قالب  سازمان تبلیغات انجام می گرفت و تعدادی از افراد گروه از جمله مرحوم شهید جابریان، سرپرست گروه در حزب جمهوری اسلامی گیلان فعال بودند.

اولین چهره های خدوم و زحمت کش که از این گروه اعزامی از قم استقبال کردند:

آیت الله ربانی املشی،

شهید انصاری، استاندار،

شهید کریمی دادستان،

جناب قانع فر مسول جهاد سازندگی،

سردار ربیعی فرمانده وقت سپاه،

و شهید عضدی دبیر حزب جمهوری اسلامی گیلان

و البته سایر انقلابیون گیلانی بودند.

در حزب جمهوری اسلامی هم پس از شهید عضدی و شهید جابریان، در زمان حیات شهید مظلوم بهشتی، بنده حقیر دبیر حزب استان بودم که تا سال شصت و پنج به طول انجامید.

در این سال ها محضر جناب آقا جواد کریمی و برادر شهیدشان بودم

بنده هنوز خودم را در این ماموریت فرهنگی  می بینم و پدر و مادری که چهل سال دوری مرا تحمل کردند، چند ماه پیش جان به جان آفرین تسلیم کردند.

راجع به سوابق جبهه هم چون بنده عضو جهاد سازندگی بودم، باید سوابقی در امور ایثارگران جهاد داشته باشم. پشتیبانی جبهه و جنگ جهاد یا همان سنگر سازان بی سنگر، یکی از واحدهای اعزام کننده نیرو به جبهه بود و لازم نبود. اعزام شوندگان به سپاه مراجعه کنند تا پرونده ای تشکیل دهند.

من البته شخصیت نیستم، از جناب کریمی هم ممنونم، سربازی این انقلاب درجه ای بزرگ و عظیم است و باید تلاش کنیم این جایگاه رفیع را از دست نداده و رزممان تعطیل نشود.

البته آن زمان که گروه ما و دوستان شهید بهشتی و شهید کریمی با منافقان و ملحدان و گروهکهای نابکار می جنگیدند، جمعی که بعدها در بیوت برخی بزرگان رخنه کردند، عضو رسمی و غیر رسمی گروهک منافقین بودند و هنوز هم شاهدان عینی در قید حیاتند و از سوابق این اراذل و اوباش سیاسی، مدارکی در دست دارند،

باید مواظب باشیم جای بزرگانی مثل شهید کریمی با جلادان منافق و فرصت طلبان بد طینت عوض نشود.

از مظلومیت های شهید کریمی این که همان دست های پلید و منافقان پست دیروز و فرصت طلبان امروز و ساده لوحان بی مقدار، هنوز اجازه ندادند، چهره خدوم و ارزشی و ولایی آن شهید عزیز و والامقام یعنی کریمی بزرگ، به نسل دیروز و امروز معرفی شود.

عاقبت بخیری را برای خوانندگان محترم آرزو می کنم.

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo