مقام معظم رهبری: در طول تاریخ، رنگ های گوناگون بر سیاست این کشور پهناور سایه افکند؛ اما رنگ ثابت مردم گیلان، رنگ ایمان بود.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday 18 Apr 2024
محتوا
اگر نام نویسنده معلوم نبود، سخنان ۳۸ سال پیش مجاهدین خلق را تداعی می‌کرد

اگر نام نویسنده معلوم نبود، سخنان ۳۸ سال پیش مجاهدین خلق را تداعی می‌کرد

عظیم تواضعی
انصاف چیز خوبی است، اسلام حتی نسبت به یهود، رعایت به انصاف را سفارش نموده است. اگر نام نویسنده مرقومه فوق الذکر معلوم نبود، سخنان ۳۸سال پیش مجاهدین خلق را برای انسان تداعی می کرد و از آقای جوادپور که آن موقع در کسوت سپاه و بسیج بودند و حتی قرآن آموزش می دادند بسیار تعجب کردم. به قول معروف، من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.

شنبه 21 آوریل 2018 - 12:42

عظیم تواضعی

اشاره: به تازگی همزمان با سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی سردار حزب الله گیلان، در فضای مجازی و در شبکه های اجتماعی یک نفر به نام «حجت الله جوادپور» شروع به حمله به شهید کریمی کرده و شبهاتی را علیه این شهید بزرگوار مطرح کرده است. او زمانی در سپاه عضویت داشته و از علاقمندان شهید کریمی بوده ولی امروز دچار انحطاط شده و از اعضای فعال ستاد حسن روحانی در انتخاب گذشته در گیلان بود.

روحانی فاضل آقای محمدجواد کریمی برادر شهید کریمی، سلسله یادداشت هایی را در پاسخ به آن فرد، منتشر کرده و نیز از سایر دوستان و علاقمندان قدیمی شهید درخواست کرده است که خودشان به صحنه بیایند و با نوشتن یک یادداشت ساده در فضای مجازی، به این شخص و ادعاهایی که کرده پاسخ بدهند. دوستان قدیمی شهید جوابیه ها و نامه هایی را در پاسخ به آن فرد داده اند.

از جمله حلقه دوستان شهید که به این شبهات پاسخ داده است، حجت الاسلام عظیم تواضعی از روحانیون لاهیجانی ساکن در حوزه قم است که به کارهای علمی و پژوهشی مشغول است. ایشان طی یک یادداشت به نکاتی از زندگی شهید اشاره کرده و نیز نویسنده شبهات را از بی انصافی، برحذر داشته است. این یادداشت در گروه تلگرامی «لاهیجانی سلام» منتشر شده است.

×××

با عرض سلام و ادب و تبریک اعیاد شعبانیه بر همه دوستان لاهیجانی

گر چه بنده در قم ساکن هستم و خیلی از دوستان رو نمی شناسم لکن از باب اینکه یک لاهیجانی هستم و شهید کریمی رامی شناسم از مرقومه جناب آقای جوادپور دلم درد گرفت و نکاتی رو لازم دانستم عرض کنم.

۱- انصاف چیز خوبی است، اسلام حتی نسبت به یهود ،رعایت به انصاف راسفارش نموده است.(سوره، نسا آیه ۱۰۵) لذا انتقاد خوب است اما منصفانه نه کینه توزانه ومغرضانه و اگر نام نویسنده مرقومه فوق الذکر معلوم نبود، سخنان ۳۸سال پیش مجاهدین خلق را برای انسان تداعی می کرد و از آقای جوادپور که آن موقع در کسوت سپاه و بسیج بودند و حتی قرآن آموزش می دادند بسیار تعجب کردم به قول معروف  من ازبیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.

۲-هرزمانی اقتضائات زمان خودش رامی طلبد (کل یوم هو فی شان  سوره الرحمن آیه ۲۹) ابتدای انقلاب باتوجه به تهاجم وسیع دشمنان ازداخل وخارج اگربرخوردهای انقلابی ومیدانی  صورت نمی گرفت چه بسا نامی ازانقلاب و اسلام نمی ماند ودرهمان زمان بود که امام دستور دادند هرکس حمله مسلحانه داشت مفسد فی الارض است ومهدورالدم می باشد. البته برای بغی هم دراسلام دستوراتی شبیه به همین داریم که در جای خودش باید موردتوجه قرارگیرد.وبرخوردهای مرحوم خلخالی و لاجوردی و شهید کریمی را افراطی یادنکنیم .بنده خودم روزی پای سخنرانی شهیدکریمی در روبروی دادگاه لاهیجان بودم که فرمود به یک مجاهد خلق دستگیر شده می گویم اگر آزاد بشی دست از  آدم کشی برمی داری ومی روی دنبال زندگیت؟ در جواب من می گوید اگر آزاد شوم قلب امام ومنتظری وشما روسوراخ سوراخ می کنم.شهید کریمی رو به مردم کردند و فرمودند شما بفرمایید به یک درنده خویی مثل این می شود رحم کرد(ترحم برپلنگ تیز دندان ستمکاری بود برگوسفندان). پس برادرعزیز! منافقین کمرهمت بسته بودند انقلاب رانابود کنند.وهمان موقع بعضی ازنابخردان وبزدل هایی که جرئت مقابله با ضدانقلاب های آدم کش رانداشتند به شهیدکریمی ایراد می گرفتند متاسفانه جوسازی کردند، نامه نگاری کردند ومانع ازادامه خدمت شهیدمظلوم شدند.وسرسفره آماده انقلابی که امثال شهیدکریمی باخون ودل به دست آوردند نشستند وارتزاق نمودند .گرچه در تاریخ نمونه آن وجود دارد.وقتی افرادی درزمان پیامبر جرئت مقابله با دشمنان رانداشتند و حضرت علی راکه درتمام عرصه ها یارومددکارپیامبربودکنارزدندوانواع واقسام تهمتها رو به ایشان زدند و ۲۵ سال خانه نشینش کردند.

۳-اگر به آرشیو مراجعه کنید حتما وجوددارد، بنده خودم از آقای خلخالی شنیدم که به من ایراد می گیرند فلان وبهمان،  بنده قاضی منصوب امام بودم اختیارحکم داشتم .مضافا بر اینکه درجامعه مردم ازخلخالی بانام نیک یاد می کنند واکثرا می گویند اگر الان بود اثری از مفسدان اقتصادی نبود.

در پایان از دوستان عزیزی که ازشهیدکریمی دفاع کردند وپیام های قشنگی ارسال فرمودندوباعث روشنگری نسل جدید شدند تشکر می شود. امیدوارم همیشه راه شهیدان بخصوص سرداران شهید راپاس بداریم ونگذاریم خواسته یاناخواسته، آن عزیزان ملکوتی زیر سوال بروند.    خداوند توفیق ادامه راه شهیدان را به همه ماعطافرماید ومارامدیون خونشان نگرداند.   والعاقبه للمتقین.

قم-عظیم تواضعی میکال

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo